#1 Skrevet August 16, 2011 Hei, det jeg lurer på om det er noen som vet va strøm styrken skal være bak til bensin pumpen ? Er snakk om en audi a4 b5 1,8 q 97 mod. jeg målte isted og da var det 1.4 volt Skal det ikke være mere ?? Får ikke start på biln, og det kommer heller ikke bensin fram til motoren. Enten er det noe elektro feil en plass, eller så er bensin pumpen gåen.. Når jeg slår på tenninga så hører jeg bare et klikk over bensin tanken.. Skal ikke bensin pumpen suse litt mere en bare ett klikk ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 16, 2011 Hvis du kobler 12v direkte på pumpa og den og bilen starter så kan det være releet som driver å kødder.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 16, 2011 ja har tenkt tanken, men tenkte bare og høre her først Men hva mener du om 1.4 v ? hørtes nu vel lite ute... Trur jeg skal sjekke releet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 16, 2011 Kan si med engang at 1.4v er alt for lite 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 16, 2011 Ja se der.. Da er det ikke sikkert at pumpen er gåen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 16, 2011 hadde samme problem på min a4. der var det bare releet som hadde gått:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 17, 2011 Noen som vet hvor releet befinner seg i bilen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 17, 2011 Om relet er gåent, burde du ha 0 volt bakpå pumpe. Måler du spenning med ledningene tilkoblet pumpe? Spenning må måles samtidig som tenningen skrus på, eller motoren snurrer. Står ikke konstant 12v over pumpa så lenge tenningen er på. Gir kun spenning til pumpe et par sekunder når tenning slås på for og kjøre opp trykket før motor starter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 17, 2011 Om relet er gåent, burde du ha 0 volt bakpå pumpe. Måler du spenning med ledningene tilkoblet pumpe? Spenning må måles samtidig som tenningen skrus på, eller motoren snurrer. Står ikke konstant 12v over pumpa så lenge tenningen er på. Gir kun spenning til pumpe et par sekunder når tenning slås på for og kjøre opp trykket før motor starter. Nei måler ikke spenningen med ledningene tilkoblet pumpen, vis jeg setter kontakten sammen, så er det ikke sjangs og komme til og måle. Med engang tenningen vries så kommer det bare 1.4 volt, å da er ikke ledningene tilkoblet pumpen. Å når ledningene er tilkoblet pumpen og når jeg vrir på tenningen så hører jeg bare et klikk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 17, 2011 Hmm, da er nok releet det første som bør sjekkes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 17, 2011 Målte hvor mye strøm som gikk igjen om sikringen til bensin pumpa, var også 1.4 volt der... er rart dette her syns jeg... Å jeg finner enda ikke ut av hvor releet er på den her.. noen som vet ? Emil Lehne hvor fant du releet dit ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 17, 2011 bak "sparke brettet" ved pedalene skal releet sitte.. mulig noen med ETKA eller ELSAwin kan hjelpe deg med et bilde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 18, 2011 Her sleng jeg ut noen bilder av noen releer.. Er det noen som vet va nummeret på reelet er ? Å forresten, "sparke brettet" ? Hva i alle dager er det ? første jeg tenkte på var den tingen dere ser på siste bilde der hvor man hviler foten på, men under den var det ingenting, eneste bare en plate.. Elektro er ikke min sterke side forresten.. sku bare nevne det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 18, 2011 Å forresten, har fått start nu på biln plutselig.... eneste det jeg har gjort nu nettopp var og ta ut alle releene og sette dem på plass igjen... Dårlig kontakt en plass ? blir veldig frustrert når jeg ikke vet va som var feil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 23, 2011 Det er vanlig at reler kan fuske. Kan hende det virker lenge for så å slutte igjen. Det har kanskje også vært dårlig kontakt et sted, og da du satt de på plass igjen ble det bra igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...