Rengjøring av ekspansjonstank

Anbefalte innlegg

Sliter med en del 'dritt' i ekspansjonstanken/kjølevæskebeholderen. Mest sannsynlig vært blandet flere typer glykol en gang i tiden, minner mye om slik avleiring som dannes da...

Kjørte igjennom 'rensevæske' i pulverform rett før vinteren, og det var litt av en brun 'gugge' som kom ut da jeg tappet ned systemet. Men tanken klarte jeg ikke å få ren. Noen gode tips?

Er meningen å se på det så snart jeg får tid, og det er da også meningen å kjøre igjennom 'rensevæske' igjen. Men det hadde samtidig vært kjekt å fått ren tanken samtidig. Så er takknemlig for alle råd og tips dere måtte komme med!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finn en ny på en høgger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finn en ny på en høgger.

 

Denne tanken har også slått meg ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Demonter tanken og plugg igjen hullene. Ta en kork eller to med oppvaskmidell til oppvaskmaskina og la det virke over natta. Skyll deretter med varm vann. Det skal funke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Demonter tanken og plugg igjen hullene. Ta en kork eller to med oppvaskmidell til oppvaskmaskina og la det virke over natta. Skyll deretter med varm vann. Det skal funke.

 

Det går an å prøve!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min tank er også skitten... det er noe brun/sort grums i toppen av tanken, men det er ikke olje, og jeg har fin farge på olja...

 

Jeg tenkte å bare bytte den ut med en fra en høgger...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min tank er også skitten... det er noe brun/sort grums i toppen av tanken, men det er ikke olje, og jeg har fin farge på olja...

 

Jeg tenkte å bare bytte den ut med en fra en høgger...

 

Sikkert noe av det samme som det er hos meg da. Og det er da mest sannsynlig blitt blandet flere typer glykol, dvs. at det er brukt forskjellige typer frostvæsketilsetning. Trenger ikke nødvendigvis blande forskjellige farger, men f.eks. kan to forskjellige frostvæsker av blå type inneholde forskjellig glykol (noen må rette meg hvis jeg tar feil nå!). Da kan man få noe slik som du beskriver, 'brun/sort grums', i tanken. Kan ligne litt på olje ja, men det er nok ikke det.

Får jeg den ikke ren, kommer jeg også til å prøve å finne meg en hos en eller annen høgger. Men hvis rådet til Ole Tommy fungerer så har man jo spart seg noen kroner her også ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem på min S4. Dra til Møller og kjøp ny tank. Min kostet bare 446,-. Ikke avskrekkende dyrt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.