#1 Skrevet August 17, 2011 (endret) Hei Driver og skal prøve og starte prosjekt bilen min om dagen, men sliter. Får ikke gnist på pluggene. Har prøvd og bytte hallgiver, coiler og tennings moduler. Har noen noe tips? Håper på noen kloke svar Mvh Glenn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 17, 2011 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=216366 Dei siste postene i den tråden kan kanskje hjelpe deg litt og. Har fortsatt ikkje funnet feilen med min bil så har ingen fleire tips dessverre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 17, 2011 (endret) Har sjekket ut dette alt. Kan Hjernen ha streika? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 17, 2011 Hjernen kan streike, du har og to sensorer som står i overgang mellom motor og girkasse som kan streike. Får du koblet til og tatt diagnose av bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 17, 2011 ok. er det trigger sensorene du tenker på? Får prøve og få taki den ekstra hjernen jeg har liggende hvis det ikke funker å bytte sensorer. Har ikke tilgang på diagnose verktøy desverre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 17, 2011 klarer du å høre om bensin pumpen går? hvis hallgiver ikke fungerer får du heller ikke bensin. Sjekket sikringene som ligger under dørk matten på passasjer siden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 17, 2011 Engine speed sensor og den andre som eg ikkje husker navnet på. Den eine skal du kunne ohme, men husker ikkje verdiene her og no. Sleng ut ein tråd om å få låne/hjelp til å ta diagnose i lokallaget så er det sikkert nokon som kan hjelpe;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 17, 2011 klarer du å høre om bensin pumpen går? hvis hallgiver ikke fungerer får du heller ikke bensin. Sjekket sikringene som ligger under dørk matten på passasjer siden? Er bensin. Sikringen er i orden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 17, 2011 Engine speed sensor og den andre som eg ikkje husker navnet på. Den eine skal du kunne ohme, men husker ikkje verdiene her og no. Sleng ut ein tråd om å få låne/hjelp til å ta diagnose i lokallaget så er det sikkert nokon som kan hjelpe;) Oki skal se hva man får til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 17, 2011 http://seekpart24.com/metzger/sensor-crankshaft-pulse-902020?c=100754&at=4304 Der er sensoren som kan være gåen og. Dette er den billigste, dei har og ein frå Hella til doble prisen omtrent. Motstanden skal være på ca 950 Ohm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 17, 2011 Takk skal få målt det i morgen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 20, 2011 Fekk start på min no, kombinasjon av tenningsmoduler og defekt tenningslås. Elektrodelen på tenningslåsen er tydeligvis eit svakt punkt på litt eldre Audier og skal ikkje koste mange kronene på Møller. Verdt å sjekke før du bruka mykje penga på andre dyre dela. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 20, 2011 null gnist?..hallgiver på kamdrev eller i bakkant av toppen?..enten hallgiver,veivposisjonsføler eller tappen i svinghjulet!.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 20, 2011 null gnist?..hallgiver på kamdrev eller i bakkant av toppen?..enten hallgiver,veivposisjonsføler eller tappen i svinghjulet!.. Eller tenningslås;) Var null gnist på min og til eg byttet bakstykke på tenningslåsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 1, 2011 Korleis går det her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 1, 2011 Korleis går det her? Jo her går det helt glimrende. Bestilte meg nye coiler fra 2.0 T FSI og lagde nytt ledningsnett. Dette funket gull og bilen maler som en katt.. 2.0 T FSI coilene var forøverige en billig og grei jobb så absolutt noe og anbefale. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...