Anbefalte innlegg

Noen som vet orginalt ladetrykk på RS2???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1,4(?) bare nesten sikker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste stedene rundt om står det i hvert fall som som Fredrik sier - 1.4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker. Det var også noe rundt det jeg trodde det var også. Min lader ikke mer enn 1,1-1,2 på den måleren jeg har montert(kanskje dårlig kvalitet på måler), men har mistanke om noe annet. Bilen er original, kun åpent filter. Når det er riktig kaldt i luften (ca 20 blå) lader den ennå dårligere. Tror jaggu ikke den var oppe i mer enn 0,8 bar. Mener bestemt bilen var mer brutal før..klart du venner deg til alt, men....

Tenkte at jeg skulle prøve å få trykk testet systemet for evt. lekkasjer. Veldig takknemmelig for gode tips....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du holder jo til i Vestfold...mange der med S biler.. : smil : Fort gjordt å finne ut om den går som den skal.

Ved mange blå går nok bilen uforskammet godt.

 

Hint; kobl fra WG, husk å blombe slangen til WG (f.eks med en M8 bolt og slangeklemme). NB! Gi nå for alle del forsiktig gass i høyt gir og følg med på turbo trykket, og føl hvordan den sparker fra.

Siden da har original chip kommer den nok til å gå i nødmodus rundt 1,6bar??, tipper jeg, så hold deg under 1,5.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det den slangen jeg peker på på bildet eller er jeg helt bak alle hauger???

Wastegate.jpg

Wastegate 1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, det er den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. Jeg får prøve det i morgen,hadde ikke slangeklemme. For teste litt forsiktig på ditt tips. Poster i morgen med resultat tenker jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet orginalt ladetrykk på RS2???

 

Biler jeg har målt på viser 1,2 bar orginalt, og de blir ca 1,5 bar med chip.

 

MVH Fredrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biler jeg har målt på viser 1,2 bar orginalt, og de blir ca 1,5 bar med chip.

 

MVH Fredrik

 

Hei Fredrik.

Det er den svarte Rs2en som Pål Andrè hadde. Du har vel kikket litt på den før og du. Mente dere sa når jeg kjøpte den at den hadde litt høyere trykk.Var derfor jeg begynte å stusse litt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En enda enklere test av WG fjær.

Kobl fra kontakten til magnetventilen (N75) som styrer WG. Du finner denne i andre enden av slangen du peker på i bildet.

Du finner nå Minimumstrykket eller grunntrykket om du vil. Dette ligger på ca 0,4 bar for UrS4/S6, antar at du får rundt 0,7? (sikkert noen RS2 trimmere som kan korrigere meg).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå prøvd å koble fra slangen på WG. Syns bilen gikk merkbart bedre selv om jeg holdt meg på ca samme trykk som jeg hadde før.Ladet den opp til ca 1,5 bar på måleren.Der jeg før holdt full gass trengte jeg ikke nesten mer enn halv nå. Forslag??? Kan magnetventilen(hvis det er det det er??) være gåen?? Går det ann å montere en manuell turbotrykk regulator??? Åpen for ideer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En enda enklere test av WG fjær.

Kobl fra kontakten til magnetventilen (N75) som styrer WG. Du finner denne i andre enden av slangen du peker på i bildet.

Du finner nå Minimumstrykket eller grunntrykket om du vil. Dette ligger på ca 0,4 bar for UrS4/S6, antar at du får rundt 0,7? (sikkert noen RS2 trimmere som kan korrigere meg).

 

 

Har nå prøvd en kjøretur med kontakt frakoblet.Viste da 0,4bar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, for litt mer guffe, stram WG fjæren til ca 0,6bar med magnetventilkontakten frakoblet.

Hvis du ikke ser sekskant skruen på toppen av WG, fjern dekselet (dette er bare presset på, kan lirkes ut eller borr et lite hull i senter og trekk det ut).

 

Kontroller deretter med kontakten tilkoblet, og se om du får korrekt ladetrykk.

 

Jeg trodde at RS2 skulle ha 1,4bar originalt, men det er mulig jeg tar feil. Men for å få over 300hk på en ANN, må man ha over 1,4bar og bytte IC og fjerne restriksjoner i eksosanlegget.

Dette stemmer også bra med alle RS2 oppsett jeg har lest om på bla. S2Forum'et, men jeg har jo bare lest om dette : rolleyes

 

Det burde være helt sikkert å kjøre med et ladetrykk på 1,4bar på en RS2.

Lykke til.

 

Hint; du har trolig samme WG fjær som står på UrS4/S6, denne er elendig, og mykner med årene. Bytte ut denne til en stivere fjær, og juster inn grunntrykket til ca 0,6bar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en liten tur hos KRB blei det med turboXs boost controller og et kit med stivere Wg fjær. Det fikk jeg ikke til å fungere noe spesielt godt.Enten er jeg helt blåst (mest sansynlig) eller så er bilen kranglete. Monterte i god tro om at NÅ skal den bli bra,men...alltid et men.Delene var jo lette å montere så spenningen var jo stor når jeg startet.Blei mildt sagt overrasket når bilen aldri sluttet å lade.Hadde stilt boost cont. veldig mild for å kunne justere meg oppover.At den slår ut på nødprogram rundt 1,6 bar tror jeg at ble avkreftet i dag,hvis det ikke må gå over en viss stund da.Var oppe i 1,9 ??!! bar på måleren.Bilen gikk jo som et rent hel... ja,men torde ikke gi full pedal for da tror jeg bilen hadde gått i bane rundt kloden ennå. Tror det er en altfor stiv fjær jeg fikk,men kan jo være noe annet også.

Tror sikkert at det er flere i klubben som har kjøpt samme sett.Hadde solgt mange til RS2 sa han.Erfaringer??!

Satt i den gamle WG fjæren.Da ladet den ca 1,1 bar,men sank fort ned til rundt 0,6.Da var boost cont. stilt for høyere trykk. Jeg tror jeg ga opp til slutt.Trodde detta var plankekjøring jeg,men der tok jeg feil.

(magnetventil er koblet til elektrisk.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

et lite tips,ring til jonus.han kan alt dette i huet. : ja :

o.t: hadde du en s6 4.2 før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

et lite tips,ring til jonus.han kan alt dette i huet. : ja :

o.t: hadde du en s6 4.2 før?

 

Det stemmer.En svart en....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke montert xs ventilen feil da ?

husk at det er links gjenger på innstillingskruen. Mot høyre sett ovenfra = mindre trykk. Bare ett tips :).

En annen ting ang Wg fjører er at du kan sette inn en orginal til, 2 org fjærer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KRB's fjær er meget stram JA, og det er ikke "bolt on" (regner med at du nå har samme fjær som meg). Du må lage et nytt sete i toppen av WG, siden fjæren er for lang til å benytte det originale fjærsete.

 

NB! Som nevnt ovenfor, juster først inn grunntrykket, dvs med magnetventil eller annen boost controller deaktivert. Et grunntrykk på rundt 0,6 burde være et bra utgangspunkt.

Personlig synes jeg magnetventilen fungerer utmerket, og ville beholdt denne.

 

PS! Send PM hvis du trenger hjelp....holder til i Vestfold :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KRB's fjær er meget stram JA, og det er ikke "bolt on" (regner med at du nå har samme fjær som meg). Du må lage et nytt sete i toppen av WG, siden fjæren er for lang til å benytte det originale fjærsete.

 

NB! Som nevnt ovenfor, juster først inn grunntrykket, dvs med magnetventil eller annen boost controller deaktivert. Et grunntrykk på rundt 0,6 burde være et bra utgangspunkt.

Personlig synes jeg magnetventilen fungerer utmerket, og ville beholdt denne.

 

PS! Send PM hvis du trenger hjelp....holder til i Vestfold :)

 

Heisann. Takker for innspill her. Snakket med KRB i stad,han mente at det var strammet på wg fjær før.lokket satt på og det var en form for blombe rundt skruen.Det kunne vært gjort etter justering mente han. Han mente at skruen skulle stå nesten helt ute,min sto muligens langt inne.6 gjenger innen ifra.Trodde også at jeg muligens hadde lekkasje på membran i WG. Blir byttet i dag. Jeg prøver det så får vi se. Kan også kikke litt på sete i WG. kan sende deg en P.M. ca2 hvis jeg trenger noe hjelp,så kan vi jo slå av en bil prat.Alltid hyggelig det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min gammle RS2 var det 1,4bar org. trykk og ca 1,5-55 med MTM "340"hk chip...Etter jeg byttet turbo,Jonus chip og monterte strammere WG fjær og Turbo XS ventil justerte jeg inn ca. 1 bars grunntrykk.( Da var skruen på WG et par omdreininger fra toppen på dekslet)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da var vi kommet litt lenger i problemet.Har nå klart å få det til å virke. Laget et nytt sete til stram wg fjær i toppen(takk ca2).Det hadde vært strammet ganske så godt på wg fjær fra før.Satt fast med locktite...godt.Måtte varme skruen for å få løsnet den.Fikk nå grunntrykk på ca 0,8 bar.Det sa Krb at det ble med den fjæra. ? Satt på TurboXs boost controller, stilt inn rund 1,4 bar. Men er litt skuffet over den faktisk,syns orginal magnetventil holder lenger på trykket.

 

Takker for gode tips....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer.En svart en....

så i "service-papirene" at du var forrige eier.kjøpte den hos auto-import,hadde den i et par år og kjørte stort sett problemfritt 75000 : rolleyes

morsom bil med rå lyd :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så i "service-papirene" at du var forrige eier.kjøpte den hos auto-import,hadde den i et par år og kjørte stort sett problemfritt 75000 : rolleyes

morsom bil med rå lyd :)

 

O.T Akkurat.Var veldig fornøyd med bilen,spesielt lyden dro oppmerksomhet...Angrer den dag i dag på at jeg byttet den i A6en.vet du hvor den går nå??? Noen i klubben kanskje??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man bruker en mekanisk boost-ventil som f.eks. TurboXS og tar magnetventilen ut av ladetrykksstyringen fratar man motorstyringen enhver mulighet til å redusere ladetrykket ved f.eks. for høy innsugstemperatur eller andre uforutsette omstendigheter. Da er det bare full spiker til noe går til h****... Derfor vet jeg at mange er veldig skeptiske til å bytte magnetventilen med en manuell ventil.. Greit å ha i bakhodet, luftehull i motorblokken er ikke særlig gøy.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.