Ny programmvare Audi B8 2011

Anbefalte innlegg

Er det flere som er blitt ringt opp av Møller i dag ang. feil i programmvare på bilen sin?

Fikk beskjed om at motorstyringa må oppgraderes pga. feil og at bilen må inn en kort tur.

Finner det litt merkelig at dette er tilfellet når B8 har eksistert siden 2008...

Uansett veldig glad for at jeg ikke har chippa eller gjort noe med bilen nå, for da hadde de vel sletta hele driten?

Noen som vet om de tukler noe med navigasjonen i samme slengen? (Håper egentlig ikke det selv om nytt kart hadde vært fint har jeg programert meg forbi video-in-motion-sperren)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hørt noe selv om dette (Jeg har samme motor som deg i min). Legg gjerne ut informasjon om du finner ut noe mer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde min A1 inne for oppgradering av motorstyreenheten for 1 uke siden. Så vet ikke om det gjelder flere av modellene til Audi jeg ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er visst bla. oljenivåimåling i navi'n bla. Oljetrykk og en del andre "småoppgraderinger" Fikk beskjed at det ikke går på modell eller type, men på serie. Ergo såvidt han så på møller var det biler levert fra slutten av 2010 til i dag. ikke " eldre" biler av samme type. Moro for alle de som har chippet. Da gikk det visst ikke å legge inn denne, eventuelt slettet de hele motorstyringa og la inn org. programmvare. Da er det bare å levere inn kjærra og vente på en eller annen klåfingra mekkanikker laster inn oppdateringer mens han leker med B&O-knappene og drikker kaffe. =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når min var inne på software update, fikk jeg beskjed om at det er kun eventuell chip det går utover. Altså mine endringer i Vag-Com ikke ble fjernet. (Needle sweep, lap-timer, ledjusteringer etc...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når min var inne på software update, fikk jeg beskjed om at det er kun eventuell chip det går utover. Altså mine endringer i Vag-Com ikke ble fjernet. (Needle sweep, lap-timer, ledjusteringer etc...)

Flott!

Da satser jeg på det =) Ellers blir jeg forbanna =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne oppdateringen utbedrer oljenivåvarslingen, kan få feil visning i mmi. Oppdateringen går bare på motor. Gjelder kun A4, A5 og Q5 med 2.0 tdi om jeg ikke husker helt feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det. Gikk relativt raskt, men likevel irriterende =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det. Gikk relativt raskt, men likevel irriterende =)

Kommer tradisjon tro flere oppdateringer med tiden, men tas gjerne i forbindelse med service ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har blitt oppringt jeg også:) Skal ta baklyktene, dugg i blinkyset i speilet på førerdøra, MMI slår seg av og restarter innimellom og et oljeskift.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljenivåmåling via MMi er noe tull. Det har levd eget liv hos meg siden jeg kjøpte bilen.

Har funnet ut for lenge siden at det beste er å måle olje med oljepinne. Hvis ikke jeg husker feil så koster det ca 200kr og måler oljen ganske perfekt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde ikke det avr mulig å få oljepinne på dem lenger jeg =)

Oljenivåmåling via MMi er noe tull. Det har levd eget liv hos meg siden jeg kjøpte bilen.

Har funnet ut for lenge siden at det beste er å måle olje med oljepinne. Hvis ikke jeg husker feil så koster det ca 200kr og måler oljen ganske perfekt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde ikke det avr mulig å få oljepinne på dem lenger jeg =)

Joda. MMien er ikke alltid til å stole på.

Oljepinne til 2.0TDI - 03L 115 611 E. Hvis ikke jeg husker feil så koster det ca 130kr hos Møller.

DENNE SKAL DU IKKE KJØRE MED! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.