Kjøpsråd A6 2007-2010 mod

Anbefalte innlegg

Er helt blank på disse modellene, holder meg til C4 karrosseri, men konebilen skulle kansje vært oppgradert, da den nå 12 år gamle A6`n begynner å få en del rust.

 

Så da er det spørsmål som Facelift, type motor, quattro, s line osv. vil jo gjerne ha litt gode seter og quattro da. ser 2007 modellene begynner på 200k ++ men kan sikkert gå en del høyere, har lyst på en sort avant.

 

Håper på masse tips da jeg er totalt grønn på disse modellene, men pene er de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er klar over at det er kun 2.7TDI og 3.0TDI som har quattro? Så skal en ha quattro så bør man en god del opp i pris..iforhold til 200 000,- alltså:) Hadde selv en 2006 mod A6 2.0TDI avant. TOPP fornøyd, kjempegod å kjøre, gode stoler, bra plass og ikke minst, meeeget pen å se på: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er klar over at det er kun 2.7TDI og 3.0TDI som har quattro? Så skal en ha quattro så bør man en god del opp i pris..iforhold til 200 000,- alltså:) Hadde selv en 2006 mod A6 2.0TDI avant. TOPP fornøyd, kjempegod å kjøre, gode stoler, bra plass og ikke minst, meeeget pen å se på: smil :

 

Du får også 2,4 (bensin) med quattro og manuell kasse, men ikke så mange av dem.. Da starter de på ca 300' for 2006 mod. Bilen generelt kan absolutt anbefales. Bra kvalitet på disse. Eneste man bør passe på/sjekke om er utbedret er kanaler (belegg), lister nederst på dørene (kan komme rust bak, hvis dette ikke er utbedret), utbedring bak baklykter da disse kan gnage på metallet og forårsake rust, samt sinkslipp - gjerne nederst på dørene. Ellers skal det ikke være de store tingene med disse bilene. 2,4-motoren er en fin motor, langt bedre enn 2,4-literen som satt i forrige generasjon. Hvis ikke må du opp på 2,7TDI e.l. og en helt annen prisklasse.

 

Edit: Ift. utstyr så er sportsseter et "must", samt xenon, p-sensorer, skinn eller skinn/alcantara. S-line er jo fint, disse inkluderer da ikke S-line eksteriørpakke (sportsligere grill og støtfanger/spoiler foran, lakkert diffusor bak), men fåes som tilleggsutstyr både med og uten S-line pakke. Noen synes S-line understellet blir i overkant stivt, selv ville jeg nok heller gått for standard sportsunderstell (fra fabrikk kan du få levert S-line med standard understell/sportsunderstell/S-line understell, men de fleste S-line har jo S-line understell).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo takker for masse bra info, Den 2.4 literen blir kansje litt tørst med quattro? men sikkert ikke så tørst som S4`n alikevell.

2.7 tdi quattro hadde jo vært noe. Synd å høre at det er problemer med sinkslipp allerede, svært skuffende ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er klar over at det er kun 2.7TDI og 3.0TDI som har quattro? Så skal en ha quattro så bør man en god del opp i pris..iforhold til 200 000,- alltså:) Hadde selv en 2006 mod A6 2.0TDI avant. TOPP fornøyd, kjempegod å kjøre, gode stoler, bra plass og ikke minst, meeeget pen å se på: smil :

 

Vel det stemmer vel ikke helt - andre alternativer med quattro (som er et must: smil :) som er verdt å nevne er 2.4, 3.2 FSI og spesielt 3.0 TFSI. Uansett hvilken motor du går for, så får du en nydelig bil som er lett å "løfte" utseendemessig.

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel det stemmer vel ikke helt - andre alternativer med quattro (som er et must: smil :) som er verdt å nevne er 2.4, 3.2 FSI og spesielt 3.0 TFSI. Uansett hvilken motor du går for, så får du en nydelig bil som er lett å "løfte" utseendemessig.

 

:)

 

siden det ikke er all verden av disse til salgs, er det smart å importere en ?

 

edit

sjekket litt på mobile24.no og der var det en del utvalg ja skikkelig feite utgaver med 3.0tdi quattro koster fra 90.000 norske, så kommer det rundt 250-300.000 i avgigter, jippi heia norge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta denne for eksempel

Har den ikke webasto, eller annen dieselvarmer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Webasto er jo ikke standard.

 

Uansett så er 136hk ikke rare motoren på denne bilen :) Husk at i 2009 kom facelift med endel oppgraderinger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel det stemmer vel ikke helt - andre alternativer med quattro (som er et must: smil :) som er verdt å nevne er 2.4, 3.2 FSI og spesielt 3.0 TFSI. Uansett hvilken motor du går for, så får du en nydelig bil som er lett å "løfte" utseendemessig.

 

:)

Som du sikkert ser så siktet jeg KUN til diesel? Er fullstendig klar over at 2.4, 3.2 og 3L bensin har quattro:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som du sikkert ser så siktet jeg KUN til diesel? Er fullstendig klar over at 2.4, 3.2 og 3L bensin har quattro:)

 

Aha, ser det nå når jeg leser det på nytt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er helt blank på disse modellene, holder meg til C4 karrosseri, men konebilen skulle kansje vært oppgradert, da den nå 12 år gamle A6`n begynner å få en del rust.

 

Så da er det spørsmål som Facelift, type motor, quattro, s line osv. vil jo gjerne ha litt gode seter og quattro da. ser 2007 modellene begynner på 200k ++ men kan sikkert gå en del høyere, har lyst på en sort avant.

 

Håper på masse tips da jeg er totalt grønn på disse modellene, men pene er de.

 

Se etter utstyr som MMI high, klima deluxe plus (digitalt), xenon, sportsseter og ryggesensor, kjekt og ha. Ellers er selvsagt s-line (sportspakke og evt utvendig pakke), navi, soltak, mørke ruter og cd-skifter også fint. Rimelig blir vel ikke A6 4F med quattro fordi du må opp på 2,7TDI tip (mye avgift pga vekt, effekt og utslipp), lite å tjene på import tipper jeg.

 

Ville kanskje vurdert fint utstyrt og nyere 2,0TDI med fwd enn en ribba gammel quattro, sånn sett er A6 4F litt "vanskelig" å kjøpe dersom man må har 4wd og ikke skal bruke over 300.000 kr. Disse bilene er sikkert endel dyrere å eie når km.standen øker også, noe den gjør med kombinasjon "billig" og med quattro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se etter utstyr som MMI high, klima deluxe plus (digitalt), xenon, sportsseter og ryggesensor, kjekt og ha. Ellers er selvsagt s-line (sportspakke og evt utvendig pakke), navi, soltak, mørke ruter og cd-skifter også fint. Rimelig blir vel ikke A6 4F med quattro fordi du må opp på 2,7TDI tip (mye avgift pga vekt, effekt og utslipp), lite å tjene på import tipper jeg.

 

Ville kanskje vurdert fint utstyrt og nyere 2,0TDI med fwd enn en ribba gammel quattro, sånn sett er A6 4F litt "vanskelig" å kjøpe dersom man må har 4wd og ikke skal bruke over 300.000 kr. Disse bilene er sikkert endel dyrere å eie når km.standen øker også, noe den gjør med kombinasjon "billig" og med quattro.

Strengt tatt trenger jeg vel ikke quattro, er det verdt 150.000 nei, men er det kjekt å ha ja. selv en 2006 2.0 tdi er en bra oppgradering fra a6`n min som er meget god å kjøre, men vil gjerne ha noe nytt og penere. Får se hva banken sier oxo, har søkt om rammelån : smil :

 

Digital eller vanlig klima er vel ett fett for meg, der går mye raskere å stille inn temp med en vriknott enn med knapper. Ryggesenson trenger jeg ikke, da vil jeg heller ha ryggekamera.

 

MMI hva er det da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med multronic tiptronick på disse fra facelift og oppover? Er det for tidlig og si om det er mere holdbart enn i 4B karrosseri?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MMI er MultiMediaInterface. Systemet inneholder alt fra radio, cd, navigasjon, tv etc - avhengig av utstyrsnivå selvfølgelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Back away from multiproblemkassene til Audi.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Back away from multiproblemkassene til Audi.......

 

Så det er ikke blitt noe bedre på den fronten? Er jo ikke så mye utvalg i manuelle kasser, Vet du om noen som har hadd problemer med 4F karosseriet eller kan det bare være mangel på oljeskift.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MMI er MultiMediaInterface. Systemet inneholder alt fra radio, cd, navigasjon, tv etc - avhengig av utstyrsnivå selvfølgelig.

 

 

Det kan jo være kjekt å ha ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strengt tatt trenger jeg vel ikke quattro, er det verdt 150.000 nei, men er det kjekt å ha ja. selv en 2006 2.0 tdi er en bra oppgradering fra a6`n min som er meget god å kjøre, men vil gjerne ha noe nytt og penere. Får se hva banken sier oxo, har søkt om rammelån : smil :

 

Digital eller vanlig klima er vel ett fett for meg, der går mye raskere å stille inn temp med en vriknott enn med knapper. Ryggesenson trenger jeg ikke, da vil jeg heller ha ryggekamera.

 

MMI hva er det da?

 

Er "vriknotter" på det digitale også, men ser 10 ganger billigere ut enn det som er standard. De fleste jeg har sett til salgs har digitalt, da du fikk det i en pakke sammen med ryggesensor, oppgradert stereo etc. De som ikke har det ser ganske "billige" ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

edit

sjekket litt på mobile24.no og der var det en del utvalg ja skikkelig feite utgaver med 3.0tdi quattro koster fra 90.000 norske, så kommer det rundt 250-300.000 i avgigter, jippi heia norge

Er egentlig den estimerte prisen på mobile24.no nor særlig å gå etter? Hvis den er, fy flate så mye bra bil til gode priser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er "vriknotter" på det digitale også, men ser 10 ganger billigere ut enn det som er standard. De fleste jeg har sett til salgs har digitalt, da du fikk det i en pakke sammen med ryggesensor, oppgradert stereo etc. De som ikke har det ser ganske "billige" ut.

 

Men man kan bytte klimaenheten hvis man har MMI high og de manuelle knottene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men man kan bytte klimaenheten hvis man har MMI high og de manuelle knottene.

 

Og den koster 12.000,- fra Møller: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og den koster 12.000,- fra Møller: bh :

 

Kjøp den på ebay.de til 1/3 av prisen da vel...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sålenge en får rett variant, fins vel 7-8 forskjellige utgaver...

 

Edit: er det ikke andre forskjeller en selve panelet da? Tror bla vifte er annerledes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror Geir har bestemt seg for å kjøre C4 en stund til :D

Akkurat som forrige gang det var snakk om nybil :D

 

C4! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er MLT kassene dårlig ennå? En 08 modell har vel med 7 lameller??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.