Trenger eg egentlig tomgangsregulator? - S2 med Haltech datasprut

Anbefalte innlegg

Heisann eg ska bestilla meg sillikonslanger å slikt nå! og lurte på om eg egentlig trenger tomgangsregulatoren min!?

Eg har montert Sprut på bilen min og har 3 ledninger inn på TPS... orginalt er det jo 5-6 poler alt etter modell. er mikroswitch som styrer tomgangsregulatoren da utkoplet og den står bare i som en dummy?

Er en 91 s2 coupe :) haltech hiddensprut.

Jonny

Nå har eg forsket litt og fant ut at det er en innstilling på sprutet som tilseie at eg skal ha tomgangsregulator. outputpwm2 BAC valve, men eg får ikkje noe utslag på regulatoren når motor går på tomgang. noen som har stilt inn en slik ventil tidligere? (grunninnstillinger).

Td. hvilken frekvens jobber regulatoren på?

Hva er ideelt turtall på motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har satt opp et sprut med tomgangsregulator før!?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger strengt tatt ikke en tomgangsregulator. Du kan stille skruen på gass-spjeldet slik at det alltid står litt åpent og vil gi skikkelig tomgang på varm motor. Men da må du ha en fot på gassen når du starter holde turtallet oppe til den er varm nok til å "klare" seg selv

tps har 5 stikk og 3 av de er til selve gass-speld posisjonen. De 2 andre er Full throttle switch. Som skal aktiveres når du har full gass. Dette kan brukes f.eks til NOS der den aktiveres når du har bånn pedal

Så du trenger ikke en tomgangsregulator, men er sikkert greit å ha. Jeg har kjøpt til min men ikke montert så jeg kjører på måten beskrevet over

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir vel litt stress når du har kald motor? men det skal prøves :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir vel litt stress når du har kald motor? men det skal prøves :)

du må holde den i live med en fot på gasspedalen men innen 30 sec så ordner det seg,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.