#1 Skrevet August 19, 2011 Heihei allihopa! Har som nevnt tidligere montert S4-lykter på min Audi 100 C4, og i denne anledningen monterte jeg xenon i nær og fjernlys. Er egentlig ikke noe fan av uoriginale xenonlys i nærlysene, men siden dette er linselys med klarglass foran, blender ikke dette noe spesielt. Problemet er at pærene har til tider noen problemer med å tenne skikkelig. Dette skjer spesielt hvis bilen er nyoppstartet og motor kald, for da er spenningen noe lavere. Pærene slår seg ikke av, men blinker sinnsykt fort. Kanskje 4-5 ganger i sekundet, så de er ikke skikkelig tent. Lyset er også blåaktig, dette fordi pærene ikke oppnår driftstemperatur. Pærene er på 4300K. Kittene er kjøpt hos VVME. Vet ikke om det er jord eller spenningen som er problemet, men mistenker spenningen, siden de starter når bilen har blitt god og varm, og har fått ladet seg opp litt. Problemet gjelder forøvrig på både nær og fjernlysene. Begge er 55W. Har også montert på to originale Hella Luminator Xenon som er skikkelig kvalitet og svindyre. De har ingen problem med å tenne, selv om bilen ikke er påslått engang, noe som kan tyde på at de uoriginale kitene ikke klarer å tenne på så lav spenning, de var jo grisebillige. Har sjekket spenningen i 12v-uttaket inne i bilen, vet dette kan lyge litt, men det får jeg opp litt over 13v når jeg kjører. Er ikke dette noe lavt. Kan også nevne at jeg har Optima Gultopp montert i bilen, et relativt kraftig batteri, men også tyngre å lade. Noen formeninger om det kan være så enkelt som at dette rett og slett er "dritt-kit", eller om jeg har et ladeproblem? Takk Edit: kan forøvrig også neve at jeg mistenker at jeg har en strømtyv en eller annen plass, for hvis bilen står uten start i en uke, er batteriet flatt som en pannekake. Er det noen måte å finne ut av hvor denne strømtyven kan ligge? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 19, 2011 jeg hadde samme problemet på ttn min.skifta til slutt til andre balaster og da løste det seg hos meg...hver gang jeg skulle starte den så så det ut som om jeg haddee blitz i lampene og dee lyste litt svakt.på golfen hadde jeg også samme problem men der var det jordingen i lampa som kødda 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 19, 2011 jeg hadde samme problemet på ttn min.skifta til slutt til andre balaster og da løste det seg hos meg...hver gang jeg skulle starte den så så det ut som om jeg haddee blitz i lampene og dee lyste litt svakt.på golfen hadde jeg også samme problem men der var det jordingen i lampa som kødda Ja, kjenner til at disse trenger veldig god jord. Men har hentet jord rett fra batteriet, så det burde holde. Ganske sikker på at det er som du sier, ballastene som er søppel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 19, 2011 Du kan jo forsøke å koble opp ballastene dine med rele, har hatt litt tenningsproblemer på min forrige MK4 som hadde ettermontert xenon i både tåke, nær og fjernlys da kobla jeg opp "problemballastene" med et vanlig rele som brukes til ekstralys og det funka ihvertfall fint til meg.... verd et forsøk før du kaster ballastene! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 19, 2011 Har kjøpt 8-9 kit fra vvme. Aldri hatt noen problemer. Prøv å kjør på med relèer. Her er hurtigløsningen! http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Biltilbehor/Belysning/Belysning/Kabelsett-for-lyskaster/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 20, 2011 Kjøpte begge kitene med rele-pakker, så både nær og fjernlys er forsynt av rele. Mulig et dårlig rele, kanskje man skulle prøve å bytte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...