#1 Skrevet August 19, 2011 Heisan. Skal skifte oljepumpe på bilen. Jeg har Oljepumpa her, og lurer på om sila alle snakker om som går tett. Er det den som følger med oljepumpa. Det står en sil ved sugerøret på pumpa. Ellers, trenger jeg mer en oljepumpe med sil og Bunnpanne pakning/paknings-sement for å utføre jobben? Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 19, 2011 Du trenger også motorbukk så du får heisa motoren og senka traversen i front for å få lirka ut bunnpanna, itillegg til det du nevner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 19, 2011 Du trenger også motorbukk så du får heisa motoren og senka traversen i front for å få lirka ut bunnpanna, itillegg til det du nevner. Takk skal du ha. Sorry men jeg glemte å si deler jeg trenger. Jeg skal levere den inn å få det gjort. Men jeg skulle få tak på alle delene som trenktes. MOrten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 6, 2011 Da har jeg fått bilen tilbake fra verksted. Og skam fornøyd. Oljepumpa er skiftet, og alt inne i bunnpanna ble rengjort. Tviler også på at det var oljepumpa selv som gjorde at det var tikking. Men dårlig olje pumpe og tett sil gjorde nok at oljetrykket mitt ikke var optimalt. Jeg har hvertfall ikke hørt noe til tikkingen i etterkant. Håper at dette blir enden på min tikking for denne gang. Her er alt jeg har gjort for å finne ut av problemet. Skiftet oljetrykks ventil i oljefilter brakett. Denne var løs da jeg skrudde den opp. Skiftet selfølgelig alle pakninger. Skiftet oljepumpe og rengjort bunnpanne. Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 6, 2011 Får jeg spørre om hvor mye det kostet å få bytte pumpe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 6, 2011 6200 kr for arbeid. Og ca 1000 kr for oljepumpe. Kostet meg litt, men ville heller det enn å kjøpe ny bil. Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...