#1 Skrevet August 20, 2011 Har skiftet motor i Golfen etter reg. havari, og plages nå med den nye motoren. Motoren starter med en gang og maler som en katt, men når den når ca 2800 rpm kutter den, akkurat som den stopper i et halv sekund før den starter igjen. Får ikke motoren i noe høyere turtall pga dette. La merke til at det går noen luftbobler fra dieselfilteret og til pumpa, så har skiftet alt av dieselslanger og dieselfilteret. Har også skiftet alle vakuumslanger, men alt dette uten hell. Trenger hjelp..! På forhånd takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 20, 2011 Har ikke så mye peiling på dette, men har hørt at det kan være problem med tenninga som kutter ved et gitt antall omdreininger. Sjekk fordeler og tenning er mitt tips... Lykke til med feilsøking.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 20, 2011 Har ikke så mye peiling på dette, men har hørt at det kan være problem med tenninga som kutter ved et gitt antall omdreininger.Sjekk fordeler og tenning er mitt tips... Lykke til med feilsøking.. sjekke fordeler og tenning på en dieselmotor er vel et dårlig tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 20, 2011 Er jo en mulighet at det er ørlite feil på registeret, men får ikke til å justere noe mer på det selv, så om det blir siste utvei får jeg bare levere den inn på møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 21, 2011 Eg hadde et lignende problem med en datsun eg satte en cherry gtt motor i den kuttet konstant på 3200rpm (når turboen slo inn) og kom igjen på 2800rpm. ellers malte den som en katt. fant aldri ut av problemet desverre, men har grublet på det i årevis! Det må vere noen kloke hoder inne her som kansje kan vite hva det er? Det begynner å bli noen år siden men eg skiftet en masse på bilen for å finne ut av det! blandt annet bensinpumpe, plugger kabler, husker ikkje alt vi byttet og sjekket. men iogmed du har samme problem på en dieselbil kan du kansje eliminere noen ting! Hva er blandt annet turtallsperren din styrt av ? Hvordan reagerer den om duu kjører turtallet rolig opp kutter den også på samme turtall som ved full gass? Jonny 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 21, 2011 Årsmodell og motorkode? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 21, 2011 Eg hadde et lignende problem med en datsun eg satte en cherry gtt motor i den kuttet konstant på 3200rpm (når turboen slo inn) og kom igjen på 2800rpm. ellers malte den som en katt. fant aldri ut av problemet desverre, men har grublet på det i årevis! Det må vere noen kloke hoder inne her som kansje kan vite hva det er? Det begynner å bli noen år siden men eg skiftet en masse på bilen for å finne ut av det! blandt annet bensinpumpe, plugger kabler, husker ikkje alt vi byttet og sjekket. men iogmed du har samme problem på en dieselbil kan du kansje eliminere noen ting! Hva er blandt annet turtallsperren din styrt av ? Hvordan reagerer den om duu kjører turtallet rolig opp kutter den også på samme turtall som ved full gass? Jonny Er det samme om jeg kjører turtallet rolig opp, kommer ikke over 2800 rpm uansett. Og hva turtallsperren er styrt av vet jeg ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 21, 2011 Årsmodell og motorkode? Bilen er en 1993 modell, mens den nye motoren er fra en 1996 mod. Motorkoden er AAZ på både den gamle og nye motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 21, 2011 Er det samme om jeg kjører turtallet rolig opp, kommer ikke over 2800 rpm uansett. Og hva turtallsperren er styrt av vet jeg ikke. Om du kopler inn et manometer på fuel lina di kan du jo se om dn kutter fuel når den kommer opp på 2800, med det kan du eleminere bort om den kutter tilførselen med den, viss ikkje er det nok i forbindelse med turbotrykket det oppnår jo et vist trykk på 2800 rpm begynner vertfall å ladde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 21, 2011 På denne bilen er det ingen matepumpe i tanken, dieselpumpen suger diesel hele veien. Kommer det inn luft blir det dårlige greier, men da skal den ikke kutte brått, bare gå dårlig og småfuske før den evt. stopper. Turtallssperren er en mekanisk enhet i dieselpumpen og pleier ikke å være noe problem. Hadde begynt med å fikse alle steder luft trekkes inn slik at det ikke er noen luftbobler i slangene til/fra, så se hva som skjer og ta det derfra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...