Platelim eller punktsveising av kanal?

Anbefalte innlegg

hei.

 

lurer da på om det fungerer å bare lime på kanalen med platelim/karoserilim? eller må jeg punktsveise den? (har ikke gjort dette før)

 

hadde tenkt og sveise rundt b-stolpen og lasser der det ikke er mulighet/flate og lime på.

 

men dere har vell mye mer peiling en meg på denne biten :P

 

og hvilken platelim burde jeg gå for i allefall? sett litt på den som de har på gasolin.no og würth

 

hva tror dere?:)

 

 

Mvh.

 

Eivin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville definitivt ha sveiset. Kanalen er en del av den bærende konstruksjonen, og derfor man får 2er hvis det er rusthull der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lim og bruk popnagler er mange bilprodusenter som bruker dette som repmetode på kanaler ol.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

selve kanalen er ikke en del av den berende konstruksjon, med det som er bak kanalen derimot er bærende og den skal jo helst ikke ruste. derfor du får 2'er av hull i kanalen for da er det full action bak.

går greit og sveise inni dør hullene for og så lime bortover skjøten/falsen under bilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar! da ser jeg mye lysere på jobben:) så skal ikke se bort ifra den er på ganske snart:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk wurth lim. Dyrt men bra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skaffet würth lim nå! 1000 kr!! men ikke så ille når jeg fikk den for halv pris da:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere meninger om dette her? Skal bytte fremre del av kanalene på min Golf MK3, og tenkte da å punkte ganske tett (type 0,5-1cm), og så gå over med karosserlim, da med 3M sitt lim. Noen som har noen innvendinger mot dette limet, med det samme jeg er i gang?

 

Edit: Skal selvfølgelig også gå over med karosserikit, "tectyl" og muligens lakk til slutt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere meninger om dette her? Skal bytte fremre del av kanalene på min Golf MK3, og tenkte da å punkte ganske tett (type 0,5-1cm), og så gå over med karosserlim, da med 3M sitt lim. Noen som har noen innvendinger mot dette limet, med det samme jeg er i gang?

 

Edit: Skal selvfølgelig også gå over med karosserikit, "tectyl" og muligens lakk til slutt.

 

Karosserilim har ikke noe for seg med mindre du får det mellom platene, og det skal legges på "ren" plate, altså stål mot stål. Bruker du lim først for deretter å sveise så ødelegger du limet.

 

Det er altså ingen vits å bruke begge deler.

 

Bruker du karosserilim og gjør dette skikkelig så er det mye enklere, i hvert fall for meg som ikke kan sveise, og etter manges mening også bedre enn sveising.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var det jo den motsatte rekkefølgen jeg skulle bruke det; altså, først punkte mange punkt, så slipe de ned, så platelim til slutt.

 

Jeg kan å sveise (dog kanskje noe rusten), men med svesing er det mye mer jobb og større sjans for å slipe ned sveisene litt for mye, sånn at platen blir for tynn på enkelte plasser. Tvangstanker om at jeg aldri får det tett nok forekommer også, så jeg blir sittende lenge før jeg er fornøyd:p

 

Stål mot stål blir det selvfølgelig om jeg limer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.