Forskjell på RS2 og S4 lmm,størrelse RS2 dyser + effekt på org clutch S4

Anbefalte innlegg

Kan noen si meg eksakt hva som er forskjellen på en RS2 og S4 lmm ??? Og jeg skulle gjerne visst hvor store RS2 dyser er.......trenger delenummer på RS2 dyser også. Noen som har peiling på hvor mye effekt en orginal clutch på en S4 tåler ?? Skal til med noe garasje-trimming å trenger litt info : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har litt info:

LMM på RS2 har grovere gitter i forhold til S4, samt at verdiene er litt annerledes. (gir litt lavere verdi pga. større flow i RS2-systemet.)

Fysisk ellers lik.

Tåler og tåler.. Mener å ha sett at en frisk S4-clutch er god for opp mot 500Nm, men det er nok mere bruken enn effekten som styrer om dette går veien.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og jeg skulle gjerne visst hvor store RS2 dyser er........

384cc/min (da ved 3,5~4bar bensintrykk)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S2 og RS2 massemåler er ombyttbare. De gir samme verdier. Har sprengt tre stykker på min RS2 motor og kjører nå med S2 massemålere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S2 og RS2 massemåler er ombyttbare. De gir samme verdier. Har sprengt tre stykker på min RS2 motor og kjører nå med S2 massemålere.

????

Rart. : eek :

Satte RS2 måler på S4'en min for å prøve. Og da gjekk den så magert at det knapt var åppe på lamda 14 ved fullgass. Har jo ulike delenr også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tåler og tåler.. Mener å ha sett at en frisk S4-clutch er god for opp mot 500Nm, men det er nok mere bruken enn effekten som styrer om dette går veien.. ;)
Uten at jeg vet hvor mye effekt det var i min S4, så klarte ikke en splitter ny clutch å holde igjen i 5. gir da turboen begynte å lade (altså ~3000rpm). Den ladet forresten rundt 1.5-1.7 bar. Skulle ikke forundre meg om det var over 500nm, for det dro bra :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har peiling på hvor mye effekt en orginal clutch på en S4 tåler ??

Vell min har rulla over 220' nå. og holder fortsatt på vanleg kjøring. lader også ca 1.5-1.6. Holder derimot ikkje ved forsøkt på rivstart, eller kamaikaze-giring.

 

Står på MÅ HA lista for vidre trimming.. Tipper på rundt 450nM i min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har Bosch nummeret på RS2 dyser ???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ADU (RS2) Bosch dyser 0-280-150-984 (VAG; 034 906 031 F).

Ved søk på Bosch online katalog får jeg også; 0-280-150-967

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ADU (RS2) Bosch dyser 0-280-150-984 (VAG; 034 906 031 F).

Ved søk på Bosch online katalog får jeg også; 0-280-150-967

To forskjellige delenummer på Rs2 dyser med andre ord ??? Det var da litt rart....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil 7A kammer på en lett trimmet AAN motor gjøre noen stor forskjell ?? Har et sett med fint brukte kamaksler på hånda for en billig penge. Planer for trim er : RS2 eksosmanifold,RS2 dyser og lmm,K26/T04E turbo og skikkelig eksos-anlegg. Vil 7A kammer ha mye å si for et slikt moderat oppsett ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det innsug eller eksoskammen fra 7A man monterer for mere futt ??? Kan få kjøpe kun den ene kammen nemlig.......men da må jeg vite hvilken av kammene jeg skal kjøpe. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det innsug eller eksoskammen fra 7A man monterer for mere futt ??? Kan få kjøpe kun den ene kammen nemlig.......men da må jeg vite hvilken av kammene jeg skal kjøpe. : rolleyes

 

Med det oppsettet du nevner, så ville eg KUN byttet eksoskam.

Bytte av innsugskam, vil gi overlapp.

 

7A eksoskammen har akuratt samme ventiltidene som S4-kammen, men med ca 0.2mm høyere løft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med det oppsettet du nevner, så ville eg KUN byttet eksoskam.

Bytte av innsugskam, vil gi overlapp.

 

7A eksoskammen har akuratt samme ventiltidene som S4-kammen, men med ca 0.2mm høyere løft.

Vil det gi noe særlig forskjell med 7A eksos-kam egentlig ?? Skal gi 800 kr for en kam da.......så det er ikke all verden :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil det gi noe særlig forskjell med 7A eksos-kam egentlig ?? Skal gi 800 kr for en kam da.......så det er ikke all verden :D

Det var billig!!!

Ved høyere løft vil jo motoren puste lettere. Kva meir kan ein forlange. : ja :

 

Viss du er intresert kan me jo bytte. Har liggende RS2-kammER.

Disse har høyere løft, og noe seinere åpning av exoskam. + 10grader seinere innsugstider.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var billig!!!

Ved høyere løft vil jo motoren puste lettere. Kva meir kan ein forlange. : ja :

 

Viss du er intresert kan me jo bytte. Har liggende RS2-kammER.

Disse har høyere løft, og noe seinere åpning av exoskam. + 10grader seinere innsugstider.

Er ikke det bare eksos-kammen som er unik for ADU da ?? Mener på innsugskammen er lik alle andre 20v motorer. Har ikke kjøpt kammen enda.....men det blir nok kjøpt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer nok det at RS2 toppen bare har annen eksoskam ift de andre

220/230hk motorene der.

 

Sånn ved generell trim så bytter man normalt sett ikke eksoskam før rundt

400-420hk pga store turboer som trenger mer eksos for spoolen sin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer nok det at RS2 toppen bare har annen eksoskam ift de andre

220/230hk motorene der.

 

Sånn ved generell trim så bytter man normalt sett ikke eksoskam før rundt

400-420hk pga store turboer som trenger mer eksos for spoolen sin.

Vil jo hjelpe litt på en K26/T04E turbo da...... dessuten er 800 kr billig trim : ja : Sunnmørs-trimming av S4 :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

selvfølgelig vil det hjelpe, men er ingen nødvendighet.

Kan jo se på det som en investering til 800kr ved evt

senere hardtrim eller noe, men dette er jo noe trådstarter

får gjøre seg en mening om.

 

tenkte mer i retning på om det hvis det var nødvendig

eller ikke, så er det litt arbeid mindre å utøve for mer trim.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer nok det at RS2 toppen bare har annen eksoskam ift de andre

220/230hk motorene der.

 

Dette er rigtig. Innsugskammen er lik. Men timingen er ulik. :fy:

RS2'en har heilt andre reimhjul, som gjør at også kamtidene på innsugsida (og eksossida) blir forskyvd 10grader seinere enn på '220/230'-motoranne.

Så for å få RS2-timing på S4'en så må ein truleg investere i justerbart kamhjul. : bråk :

Derfor eg var så intresert i å bytte. Blir å bestille just. drev over helga tenker eg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.