Problemert på lave turtall A4 1,8t b5

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nå bestemt meg for at jeg skal prøve å finne ut av en feil som har irritert meg veldig lenge nå.

Problemet er at når jeg sitter i bilen og ruser motoren og slipper gassen så går turtallet ned som det skal, kansje litt tregt, men det legger seg som det skal etter et parr sekunder.

Men om jeg er ute å kjører å trykker in cluchen så går ikke turtallet ned som det skal, somregel blir turtallet ligende på 1,5k til 2k. Noen ganger blir det ligende på et bestemt turtall til den går sakte ned igjen, eller så hender det at den sitter å går opp og ned mellom 1,5k og 2k i noen titals sekunder før den legger seg der den skal igjen. Om jeg truer turtallet ned blir det ligende nede.

Har byttet og renset gasspjelhuset, prøvd med forskjeldige lmmer, det er ingen feilkoder, har trykktestet også har jeg prøvd med ny/brukt lamasonde.

Kan også legge til at når jeg var ute å kjørte i dag så døde bilen ut når jeg lå i ca 80km/t på 2k. Tråkket jeg lit på gassen da så ble den fin igjen. Dette sjedde hver gang jeg lå på det turtallet i 5 gir

Har hatt det samma problemt før, og da forsvant det når jeg byttet lmm, men jeg prøvde i dag å koble ut lmmen mens bilen tulla, og da døde og fjuska bilen hver eneste gang jeg ble ligende rolig under 3k.

Vet nå faktisk ikke mine arme råd, så om noen har noe gode tips eller triks å komme med hadde jeg blitt veldig takknemlig.

MVH Lars

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan legge til at jeg prøvde å koble ut lambdan, og da merket jeg minimalt for forskjeld. er det vanlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet?

Prøvde også med enda en ny lmm og lambda, null forskjell. Prøvde også med noen andre dyser og bensintryksregulator, heller ingen forskjell.

Har da prøvd med:

4 lmmer

3 lambdar

trykktestet

prøvd med et annet gasspjelhus

byttet insug og insugspakning

alle filterer er nye

ingen feilkoder

nye plugger

Om jeg kobler ut lmm, merker jeg forskjell, men om jeg kobler ut lambdan er det ingen merkbar forskell. Kan det rett og slett hende at alle tre lamdanne jeg har prøvd er deffekte uten at de gir noe feilkode?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.