#1 Skrevet August 22, 2011 Vurderer å chippe a4`en min, men er litt usikker på hvor smart det er siden den har gått så langt? Å er det maks 145hk å 300 nm man får chippa til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 22, 2011 Bare få logga om turbo og lmm er i orden så er det bare å chippe ivei det. Min motor er gått over 300k, og jeg har fått beskjed om at da er den bare såvidt innkjørt, så det er bare å chippe Det skal jeg vertfall. Og ja, samme motor jeg har(afn). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 22, 2011 Det høres bra ut, da blir det vel en tur til ts-racing etterhvert, har ikke finni noen som chipper mer en 145hk og 300nm så regner med att det er maks man får ut av denne motoren uten flere modifikasjoner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 22, 2011 Ja, turboen gir seg vel ved rundt 140 tror jeg. Jeg selv har nye dysespisser jeg skal sette inn, så luuurer på om jeg skal bytte turbo også før jeg chipper, da får jeg vel henta litt ekstra tenker jeg. Men da begynner det å gå hardt utover DM-svinghjul og clutch, så jeg lurer på å bare holde meg på rundt 140.. Får se hva tenkeboksen ender opp med slags svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 22, 2011 Det høres bra ut, da blir det vel en tur til ts-racing etterhvert, har ikke finni noen som chipper mer en 145hk og 300nm så regner med att det er maks man får ut av denne motoren uten flere modifikasjoner. Ikke se deg blind på talla som blir lovt, noen skryter og lyger fordi de vet det selger (sånne som deg som kun går etter maks tall er "lett bytte"). Den som greier høyest faktiske tall gjør også dette på bekostning av levetid på turbo, verdt å ta med i vurderingen. Høye sylindertrykk kan også ryke toppakningen. Svartrøyk er heller ingen målestokk på effekt. Finn deg en lokal tuner som du kan henvende deg til ved problemer, f.eks. hvis det blir behov for tilbakestillelse. og som du stoler på. Finnes desverre mange aktører som ikke engang sjekker om turboen peaker for mye i mellomregisteret etter chipping og det er mange originale turboer som ikke er optimale med tanke på oppsett av vnt aktuator. Turboen på 110hk motoren er veldig liten og også følsom for dette. Stor eksos og du kan risikere at den ikke greier å holde kontroll på ladetrykket på høyt turtall (boost creep). Men ang. km stand og chipping så er det bare å gjøre det. Jeg har hatt flere chippa TDI biler som har nærmet seg 300k km uten problemer men ene røyk jeg clutchen på. Har du ikke råd til ett turbohavari eller ett clutchhavari så bør du tenke deg om en ekstra gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 22, 2011 Ja, turboen gir seg vel ved rundt 140 tror jeg. Jeg selv har nye dysespisser jeg skal sette inn, så luuurer på om jeg skal bytte turbo også før jeg chipper, da får jeg vel henta litt ekstra tenker jeg. Men da begynner det å gå hardt utover DM-svinghjul og clutch, så jeg lurer på å bare holde meg på rundt 140.. Får se hva tenkeboksen ender opp med slags svar svinhjulet mitt sliter nå etter kun dysespisser (afn) så svinhjul burde nokk byttes ved mer enn dyser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 22, 2011 Ikke se deg blind på talla som blir lovt, noen skryter og lyger fordi de vet det selger (sånne som deg som kun går etter maks tall er "lett bytte"). Den som greier høyest faktiske tall gjør også dette på bekostning av levetid på turbo, verdt å ta med i vurderingen. Høye sylindertrykk kan også ryke toppakningen. Svartrøyk er heller ingen målestokk på effekt. Finn deg en lokal tuner som du kan henvende deg til ved problemer, f.eks. hvis det blir behov for tilbakestillelse. og som du stoler på. Finnes desverre mange aktører som ikke engang sjekker om turboen peaker for mye i mellomregisteret etter chipping og det er mange originale turboer som ikke er optimale med tanke på oppsett av vnt aktuator. Turboen på 110hk motoren er veldig liten og også følsom for dette. Stor eksos og du kan risikere at den ikke greier å holde kontroll på ladetrykket på høyt turtall (boost creep). Men ang. km stand og chipping så er det bare å gjøre det. Jeg har hatt flere chippa TDI biler som har nærmet seg 300k km uten problemer men ene røyk jeg clutchen på. Har du ikke råd til ett turbohavari eller ett clutchhavari så bør du tenke deg om en ekstra gang. Takk for info! Har sendt en mail til svensken på chipsenter.no, lest mye bra om han, pluss uslåelige priser. Trur heller ikke turbo har vert bytta før, så den må nok byttes snart uansett, kan man da sette på en større? noen som passer bolt on fra anna bil? Eller begyner det å slite på motor da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 22, 2011 turboen fra en 130pd (awx) ska verr bolt on hadde planer om å sette i en slik sjøl, men når svinghjule ikke liker effekten med kun dysespisser så spørs de om eg legger det på is 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 22, 2011 turboen fra en 130pd (awx) ska verr bolt on hadde planer om å sette i en slik sjøl, men når svinghjule ikke liker effekten med kun dysespisser så spørs de om eg legger det på is Hva kan gå galt med svinghjulet egentlig? Trudde det var cluthen som tok kvelden jeg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 22, 2011 Sett i svinghjul fra en 1Z, enkeltmasse så kan ikke gå i stykker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 22, 2011 så det er dobbeltmasse i min? hva skjer med det når det blir ødelagt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 22, 2011 Dobbeltmasse tåler ikke mye moment før en bunner fjærene, du slår det til slutt ihjel og det vibrerer mye i mellomregisteret (hvis du ikke har lagt merke til noe så er det ikke et problem enda). Enkeltmasse er udødelig men det blir mer vibrasjoner med det enn med ett dobbeltmassesvinghjul sålenge det virker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 22, 2011 Har ikke merka noe som helst, så holder vell en stund til, kan jo bytte når ett evenuelt clutch bytte må gjøres. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...