Clutch slurer, lager lukt hver eneste kjøretur. Lillehammer 3sept?

Anbefalte innlegg

Ja, Møller sier at clutchen slurer og at lukten kommer pga det. Lukt etter hver kjøretur.

 

Jeg har time 9.september. Vil clutchen holde til lillehammer den 3.september for biltreffet der?

 

Er det noen viss risiko ved å kjøre med clutchen i den tilstanden?

 

Golf 6 2010

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor langt er et tau?

 

alt er desverre relativt. som f.eks, hvor slitt clutch er. kjørestil etc

 

og hva som f.eks gjør at clutchen slutere, er det slitasje, olje som lekker inni el.l :)

 

kan holde i mange år. og kan gå til skogs ved neste kjøretur :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, Møller sier at clutchen slurer og at lukten kommer pga det. Lukt etter hver kjøretur.

 

Jeg har time 9.september. Vil clutchen holde til lillehammer den 2.september for biltreffet der?

 

Er det noen viss risiko ved å kjøre med clutchen i den tilstanden?

 

Golf 6 2010

 

ville vel ikke akkuratt anbefalt deg å kjøre men er vel garanti på bilen så er jo bare å kjøre til du stopper :P hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett tau er så langt man gjør det til så ser hva du sier :)

 

ville vel ikke akkuratt anbefalt deg å kjøre men er vel garanti på bilen så er jo bare å kjøre til du stopper :P hehe

 

Tja! Det jeg tenkte og..

 

Men hva stopper? noe annet som kan gå til h........ i samme slengen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

80en min stod i 2 år etter jeg kjøpte den av en gammel dame. Skiltet den og begynte å kjøre den. Første turen fra Tynset til Oslo merket jeg at clutchen var litt dårlig på 5 giret. Det er en 1.6 liter så det er jo ikke så mye krutt heller. Så jeg bestilte clutch da og var nervøs for å kjøre turen hjem. Etter det ga jeg litt faen og kjørte vel ca 5000 kilometer, til clutchen begynte å slure nesten hele tiden. Da kjørte jeg den 35 mil hjem til Tynset igjen. Min erfaring er med andre ord at man merker når det begynner å bli fare for å stoppe. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo også en risiko for stor varmeutvikling.

Det er mulig at du kan skade svinghjulet med overoppheting/glassering. Er du riktig uheldig så er det oljegriseri som tar fyr........

 

Og når du er kjent med problemet så dekker ikke noen garanti påfølgende skader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo også en risiko for stor varmeutvikling.

Det er mulig at du kan skade svinghjulet med overoppheting/glassering. Er du riktig uheldig så er det oljegriseri som tar fyr........

 

Og når du er kjent med problemet så dekker ikke noen garanti påfølgende skader.

 

Ja du sier noe der. Jeg trenger egentlig bare litt innspill om hvorvidt jeg burde kjøre den til lillehammer eller ikke. Clutchen fungerer helt fint nå, men det er da en lukt der konstant..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være skummelt det der ja. Var borti en kundebil hvor dobbelmassesvinghjulet var defekt, så var jo tjukt av fett overalt inni clutchhuset, kjørt med detta leeenge siden bilen var utenfor garanti, endte opp med at det tok fyr i fettet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey. Kjipt. Da får jeg ta det rolig ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder isåfall det ved mye cluthing som i kø eller generell kjøring?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer vel helt Ann på kjørestil:-)

 

For å være 100% sikker ville jeg vel parkert den eller værtfall latt være lengre turer:-)

 

Det kan bli FORT varmt om clutchn begynner å små slure, ingenting som skal til.. Små sjangser kan koste store penger:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, clutchen jobber hardest når bilen går på de hardeste utfordringene. Slik som forbikjøringer, bratte lange bakker med lavt turtall og mye moment osv. Om du bare pent og pyntlig lar bilen stå i 5-6.gir og det lar deg følge trafikken lett så ville jeg trodd at en slik kjøretur ville gått bra. Men som andre er inne på, om det er mye oljesøl og dritt som kommer i kontakt med varme overflater så er jo det et hensyn å ta også.. Sjekk ut slikt søl før du legger ut på noen langtur vertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikser meg leiebil jeg tror jeg :D Hehe!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, velkommen skal du være til TDM Lilly Hammer vertfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clutchen slurer ikke, jeg som missforstod begrepet.

 

Du vet når du har for høyt gir i forhold til fart, da føles det som at motoren butter og holder på å kveles.

 

Dette skjedde i 1. gir jeg ga nok gass og bytta til 1 gir flere ganger for å være sikker på at jeg hadde rett gir. Dette var etter den intense lukten kom.

 

Alle dager i ettertid så lukter det hver gang man bruker clutchen. den "buttinga" har ikke vært der siden.. Sterkere lukt jo mer man bruker bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.