Audi a6 c4 2.5 tdi r5 daua:/

Anbefalte innlegg

Fikk hjerta i halsen i dag: gråter :

Når eg kjører fra skulen så har eg en avkjørsel som er høgt trafikkert, slik at eg må gi litt på når eg kjører ut.

Men i dag gikk det ikke like flott som vanligvis. Plutselig stoppa bilen: eek :

Såg bak meg fordi eg hørte en kraftig PUFF: fis : og en helvettes mye svartrøyk.

Nå e gobilen ødelagt tenkte eg: mad : fikk trilt meg bort til et busstopp, hvor eg ble stående en stund. Prøvde og kinna 4-5 ganger uten at den starta, motoren var seig og lite samarbeidsvillig. Var ingen ulyder fra motoren. Prøvde 2 ganger til og dr starta dn.

Tenkte eg måtte komme meg bort fra den høgtrafikkerte vegen. Så kjørte ca 300 meter slik at eg fikk svingt av. Bilen rista ganske kraftig på denna strekningen:confused:

Det føltes ut som om det kom fra motoren for det rista værst i rattet og girspaken.

De siste metrene stoppa ristinga og bilen oppførte seg normalt.

 

Stoppte opp og fikk tatt en kjapp kikk. Ingen olja eller vann under bilen. Ingenting unormalt i motorommet heller. Starta bilen. Dn starta uten problem og ingen ulyder. Testa bilen litt og dn oppførte seg normalt. Har til og med gitt litt på og dn har oppført seg fint.

 

Mitt spørsmål er da: skal eg undersøke noe mer eller skal eg la det passere?

 

Min teori:

Glødinga virker ikke. Så eg tror ikke all dieselen har blitt forbrent når motoren er kald. Så har det samla seg opp og sluppet det ut i ein einaste stor lomp. Ergo svarte røykskya når problemet starta. Ristinga og vanskelig og starta har eg ikke komt fram til noe ennå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen gløder vel bare akkurat når du starter den opp, så er nok ikke det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen gløder vel bare akkurat når du starter den opp, så er nok ikke det!

 

Dersom den ikke har ettergløding da?.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skjedd med min et par ganger også.....men da med kald motor og tungt høyreben....virker som om den får inn mye mer diesel en den klare og forbrenne.....min har snart 300 på teller`n. Sliten turbo kanskje?...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min har 250 på tellaren trorkje turboen e slitt. Isåfall e eg jævla spente på hvordan en nye turbo virke. Siden min drar noe heilt jævli når turboen slår inn.

Min og var kald. Gått i kanskje 2 min

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke noe særlig greie på turbo, har mest holdt på med gammelt amerikansk.....så jeg har vel bare trukket en slutning om at turboen ikke henger med når motor/olje er kald og ikke innehar arbeidstemperatur.....

Jeg har montert større dyser. Tror ikke min er chippet, da jeg ikke synes den går så godt som noen av dere her inne forteller, men jeg har ikke noe og sammenlikne med..... den spinner dog løs på 2 og 3 ved hard kjøring og våt vei....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen har oppført seg fint nå de siste dagene så satser på at det var en diesel samling som slapp ut:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har logge merke til at dette kun skjer i 1.gir og ikke i 2. elr 3......

hva er forskjellen på diesel inntaket på 1. 2. og 3. gir?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette synes jeg høres merksnodig ut...

Dersom motor starter og går fint og jevnt så skulle den ikke kunne komme med en sånn voldsom utblåsning og attpåtil stoppe...?

 

Har jeg i allefall aldri vert borti med min...! Min er chippa, og har store dyser. Ryker riktignok litt med pådrag men går fint.

Har aldri hatt noe tull med risting og fusk på den måten du beskriver her.

Har hatt litt tull på tomgang med kald motor på vinter, men dette er tydeligvis noe helt annet.

 

Ville sjekka regreim og tenning ASAP!

 

Kan UMULIG skade å forsikre seg om at dette er ok..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig.

 

Billig og enkelt: Sjekk alle kabler fra motor som er skjøtet med kontakter på torpedovegg. Hvis noen av kablene er stripset for hardt opp kan det bli drag i dem når du gir på i 1. gir. Av med alle koblinger, sjekk for irr og kontakter som er presset bakover i stikkene, spray 5-56 og sett sammen.

 

Sjekk om det kommer luftbobler i den blanke diesel-tilførselsslangen når du står på tomgang. Mulig det har samlet seg noe luft en plass i pumpe eller filter og at det flytter seg ved solid pådrag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.