Anbefalte innlegg

har fått opp noen feil koder på bilen da turboen plutteselig slutta å funke!

 

Noen som kan fortelle meg hva disse betyr? skal dette ha noe å sei for turbotrykket?

 

Address 08: Auto HVAC Labels: 8L0-820-043-2D.lbl

Part No: 8L0 820 043 B

Component: A4 KLIMAVOLLAUTOMAT_D73

Coding: 04142

Shop #: WSC 06335

VCID: 2757E0DCEF7D

 

4 Faults Found:

00792 - A/C Pressure Switch (F129)

31-00 - Open or Short to Ground

01297 - Sensor for Vent Temperature; Footwell (G192)

30-00 - Open or Short to Plus

01296 - Sensor for Vent Temperature; Center (G191)

30-00 - Open or Short to Plus

01206 - Signal for Duration of Ignition Off Time

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HVAC er vel klima anlegget?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HVAC er vel klima anlegget?

 

ja skal være det ja.. men forstår ikke hvorfor det skal ha noe med turbotrykket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta en titt her, står litt forklaringer om hva de forskjellige kodene betyr.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Category:Fault_Codes

 

Har sett litt innpå der men finner ikke feil for disse to:

 

01297 - Sensor for Vent Temperature; Footwell (G192)

30-00 - Open or Short to Plus

01296 - Sensor for Vent Temperature; Center (G191)

30-00 - Open or Short to Plus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilkoder på klimaanlegget har ikke noe med turbo å gjøre, les ut eventuelle feilkoder på motorstyring så kan det bli litt lettere å gi hjelp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilkoder på klimaanlegget har ikke noe med turbo å gjøre, les ut eventuelle feilkoder på motorstyring så kan det bli litt lettere å gi hjelp.

 

når jeg tar sånn auto test tester ikke den hele greia da? motor, abs, airbag osv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal teste alt da ja.

Men har du prøvd å kjøre en egen test kun på motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal teste alt da ja.

Men har du prøvd å kjøre en egen test kun på motor?

 

 

skal ta en test på den i mårga å sjekke:)

men tok av slangen på N75 ventilen som går til WG å da blåste turboen VELDI! er dette tegn på at den kan være gåen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blåste veldig hvordan da?

Om du napper av den slangen så vil den vel få maks turbotrykk og vil vel derfor blåse godt ja.

Du har ikkje montert turbotrykksmåler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blåste som om det skulle vær en lekasje.. Fikk ikke opp trykke skikkelig liksom. Men noe lekasje er det ikke når den slangen er på ventilen.

Det som er rart er at turbotrykke kommer og går, en uke virker den å en Anna uke virker den ikke!

 

Ska få på en måler å sjekke trykke når jeg har tatt av den slangen til n75

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå tatt en test på kun motor å fikk opp feilkoder på:

 

 

 

Address 01: Engine Labels: 058-907-55x-AEB1.lbl

Control Module Part Number: 8D0 907 557

Component and/or Version: 1,8l R4/193 MOTR HS D05

Software Coding: 02001

Work Shop Code: WSC 31299

VCID: EDDB52F48D01

4 Faults Found:

 

00561 - Mixture Adaptation

13-00 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached

16989 - Internal Control Module: ROM Error

P0605 - 35-00 - -

16505 - Throttle Position Sensor (G69): Implausible Signal

P0121 - 35-10 - - - Intermittent

00670 - Throttle Position Sensor (G127)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

 

Readiness: N/A

 

sletta disse og bilen gikk greit på noen drag så var det tilbake til 0.2 ladetrykk!

 

noen som kan fortelle meg hva som er feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det er feilmlder på gasspjeld kan det kanskje hjelpe og resette gasspjeld om du har mulighet til det?

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Throttle_Body_Alignment_%28TBA%29

 

Evt sjekke at det går fritt og ikke har kommt noe drit på sensoren? Jeg åpna og tok vekk en del fastbrent olje på gasspjeldet mitt en gang og det virket fint for min del iallefall ;)

 

Ser ikke bortifra at noe av problemet ditt kommer av gasspjeld.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja kansje det er noe dritt inni gasspjelde..

men har wier på gassen ikke sånn elektronisk greier. går det å resette gasspjeld da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut som den første der "Cable-Throttle Engines " er til gasspjeld med wire.

Men hvordan det fungerer er jeg ikke helt sikker på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

funka dårli å restette gasspjeldet.. kom opp error på to siste felta når jeg trykte på Switch to basic settings!

MEN prøvde å kople fra strømen på bilen en times tid for å se om det gjorde utslag.. å jaggu kom den seg!

hva er det som kan gjøre dette?? bilen går vertfall som et skudd nå:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.