#1 Skrevet August 22, 2011 har fått opp noen feil koder på bilen da turboen plutteselig slutta å funke! Noen som kan fortelle meg hva disse betyr? skal dette ha noe å sei for turbotrykket? Address 08: Auto HVAC Labels: 8L0-820-043-2D.lbl Part No: 8L0 820 043 B Component: A4 KLIMAVOLLAUTOMAT_D73 Coding: 04142 Shop #: WSC 06335 VCID: 2757E0DCEF7D 4 Faults Found: 00792 - A/C Pressure Switch (F129) 31-00 - Open or Short to Ground 01297 - Sensor for Vent Temperature; Footwell (G192) 30-00 - Open or Short to Plus 01296 - Sensor for Vent Temperature; Center (G191) 30-00 - Open or Short to Plus 01206 - Signal for Duration of Ignition Off Time 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 22, 2011 HVAC er vel klima anlegget? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 22, 2011 HVAC er vel klima anlegget? ja skal være det ja.. men forstår ikke hvorfor det skal ha noe med turbotrykket? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 22, 2011 ta en titt her, står litt forklaringer om hva de forskjellige kodene betyr. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Category:Fault_Codes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 22, 2011 ta en titt her, står litt forklaringer om hva de forskjellige kodene betyr.http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Category:Fault_Codes Har sett litt innpå der men finner ikke feil for disse to: 01297 - Sensor for Vent Temperature; Footwell (G192) 30-00 - Open or Short to Plus 01296 - Sensor for Vent Temperature; Center (G191) 30-00 - Open or Short to Plus 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 22, 2011 Feilkoder på klimaanlegget har ikke noe med turbo å gjøre, les ut eventuelle feilkoder på motorstyring så kan det bli litt lettere å gi hjelp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 22, 2011 Feilkoder på klimaanlegget har ikke noe med turbo å gjøre, les ut eventuelle feilkoder på motorstyring så kan det bli litt lettere å gi hjelp. når jeg tar sånn auto test tester ikke den hele greia da? motor, abs, airbag osv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 23, 2011 Skal teste alt da ja. Men har du prøvd å kjøre en egen test kun på motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 23, 2011 Skal teste alt da ja.Men har du prøvd å kjøre en egen test kun på motor? skal ta en test på den i mårga å sjekke:) men tok av slangen på N75 ventilen som går til WG å da blåste turboen VELDI! er dette tegn på at den kan være gåen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 24, 2011 Blåste veldig hvordan da? Om du napper av den slangen så vil den vel få maks turbotrykk og vil vel derfor blåse godt ja. Du har ikkje montert turbotrykksmåler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 24, 2011 Blåste som om det skulle vær en lekasje.. Fikk ikke opp trykke skikkelig liksom. Men noe lekasje er det ikke når den slangen er på ventilen. Det som er rart er at turbotrykke kommer og går, en uke virker den å en Anna uke virker den ikke! Ska få på en måler å sjekke trykke når jeg har tatt av den slangen til n75 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 21, 2011 Har nå tatt en test på kun motor å fikk opp feilkoder på: Address 01: Engine Labels: 058-907-55x-AEB1.lbl Control Module Part Number: 8D0 907 557 Component and/or Version: 1,8l R4/193 MOTR HS D05 Software Coding: 02001 Work Shop Code: WSC 31299 VCID: EDDB52F48D01 4 Faults Found: 00561 - Mixture Adaptation 13-00 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached 16989 - Internal Control Module: ROM Error P0605 - 35-00 - - 16505 - Throttle Position Sensor (G69): Implausible Signal P0121 - 35-10 - - - Intermittent 00670 - Throttle Position Sensor (G127) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent Readiness: N/A sletta disse og bilen gikk greit på noen drag så var det tilbake til 0.2 ladetrykk! noen som kan fortelle meg hva som er feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 21, 2011 Siden det er feilmlder på gasspjeld kan det kanskje hjelpe og resette gasspjeld om du har mulighet til det? http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Throttle_Body_Alignment_%28TBA%29 Evt sjekke at det går fritt og ikke har kommt noe drit på sensoren? Jeg åpna og tok vekk en del fastbrent olje på gasspjeldet mitt en gang og det virket fint for min del iallefall Ser ikke bortifra at noe av problemet ditt kommer av gasspjeld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 21, 2011 ja kansje det er noe dritt inni gasspjelde.. men har wier på gassen ikke sånn elektronisk greier. går det å resette gasspjeld da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 21, 2011 ser ut som den første der "Cable-Throttle Engines " er til gasspjeld med wire. Men hvordan det fungerer er jeg ikke helt sikker på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 22, 2011 funka dårli å restette gasspjeldet.. kom opp error på to siste felta når jeg trykte på Switch to basic settings! MEN prøvde å kople fra strømen på bilen en times tid for å se om det gjorde utslag.. å jaggu kom den seg! hva er det som kan gjøre dette?? bilen går vertfall som et skudd nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...