Anbefalte innlegg

Hei, Har en Audi A6 1,8t som er gått 270000km. Har blitt plaget med at motoroljetrykkslampa kommer opp og indikerer på lavt oljetrykk, var sikker på at det var sensor som fjusket. Men dette viser seg og være feil... Leste innleg som var skrevet tidligere at silen kunne være tett, men når denne er tett vil jeg tro at du har lavt oljetrykk hele tiden? jeg mister trykket når oljen selv har ca80 varmegrader. Tror selv at det er oljepumpen som er slitt og melder pass.. men tenkte før jeg begynte og bestille deler at jeg ville høre om noen her viste noe eller har vært borti noe lignende. =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjeldent noe feil med oljepumpa, da den er meget simpelt konstruert. Tett oljesil på pumpa er nok tilfelle her.

Hvor ofte er olje/filter skiftet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skifter olje og filter regelmessig ca vær 5-6000 km.

Takk for svaret. =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt tett oljesil eller trykkventil på pumpa som henger litt kan vel være problem med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.