Anbefalte innlegg

Har en bekjent som har en 97mod Golf 1.6 101HK stv som han har bytta bakstykke på tenningslåsen fordi bensinpumpa gikk ikke og hadde ikke gnist på pluggen. Bilen starta fint etter bytte og han stoppa bilen men da han skulle starte igjen var bilen død. Pumpa går ikke og ingen gnist. Satt på et nytt stykke men like dau. Kan det være stratsperra som har slått seg vrang. Har prøvd å bytte bakstykke,coil,fordeler,bensinpumpe,pumperele, og sjekka sikringer. Har prøvd å bruke diagnoseuttaket men det fungerer ikke. Startsperreringen sitter rundt der man putter i nøkkelen og lurer da på følgende ting. Alle tips motas med stor glede

1. Er det koding i nøkkel på disse bilene eller er det bare selve låsesporet som frigjør sperra.

2. Er det mulig og koble ut denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 96 modell er det en liten brikke i nøkkelen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat samme problemet på 96 mod passat.

Starter i 1 sekund også stopper den igjen.

Forrige eier dreiv og kuka med å bytte ecu osv.. må man da programmere startsperre på nytt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik du beskriver det er det meget mulig at rele for motorstyringen som lager problemer. Da er det ingen gnist, bensinpumpen starter ikke og diagnosen er død.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket nr er det på releet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde en slik en i dag på jobb, rele merket med 30, loddet bare kontakter inn i alt ok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde en slik en i dag på jobb, rele merket med 30, loddet bare kontakter inn i alt ok.

Ok. Sånne har jeg mange av så da prøver jeg det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått til ?

trodde jeg hadde sånne reler men dårlig så han bestilte nytt i dag. Får det i morgen så får vi se da. Bilen er ganske bra ellers så blir for dumt og kaste bilen. Mulig jeg kjøper bilen hvis det ikke funker med nytt rele

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er rele nr30 bytta og bilen starter men dauer ut kort tid etter oppstart. han har satt inn en annen motorstyrings boks for og prøve så kan det være at startspærra ikke kjenner igjen den nye hjernen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fungerer diagnosen nå da ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har satt tilbake gamle hjernen og bytta relee 30 så da er bilen i orden igjen og diagnosen fungerer igjen. Da er det bare å få solgt bilen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.