#1 Skrevet August 22, 2011 heisann, jeg er helt ny her, men prøver å legge inn et innlegg i håp om svar. jeg har akkuratt byttet bremseskiver og klosser foran på en Audi 100 Q 93. og da jeg startet bilen etterpå blinket en varsellampe for bremsene. jeg mener den skal blinke når bremseklossene er for slitt, eller bremsevæske under minimun merket. og i og med at det er nye klosser og bremsevæska ligger mellom min og maks, så skjønner jeg ikke helt hvorfor den blinker, noen som har peiling ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 22, 2011 Hei og velkommen hvilken farge er det på lyset? Gult: Slitte klosser Rødt: lavt bremsetrykk, lavt bremseveskenivå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 22, 2011 god kveld, det er rødt, så da må det være bremsevæskenivået da kanskje, men nivået er over min merket ? hmm. men en ting til er at når jeg kobler fra kontakten nede ved calipteren, så blinker den ikke. bortsett fra ved oppstart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 22, 2011 hmmm. har samme problem. trodde det bare var slitasje varslen. hmmm. hva kan det være da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 23, 2011 Forsvinner lampen hvis du tar ut kontakten som sitter på bremseveskebeholderen? Kan være dårlig kontakt der. Gult lyser, rødt blinker, så jeg synes det er rart at lampen slukker når du tar ut slitasjevarsleren.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 23, 2011 ja det synes jeg og er veldig rart egentlig. kontakten som sitter på bremsevæskebeholderen er ødelagt, så det kan jo godt være problemet, jeg bare syns det er litt rart at lampen begynte å blinke rett etter jeg hadde bytta skiver og klosser ;P hmm, men jeg får prøve å få bytta den kontakten til bremsevæskebeholderen og se hva som skjer : ) takker for svar ihvertfall ; ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 23, 2011 Hva med å putte en binders/tang/o.l for å slutte kretsen, det er forsåvidt bare en av/på-bryter i tanken. Så slipper du å kjøpe ny tank, bare for å finne ut at det ikke er den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 23, 2011 den var ikke så dum den, må prøves : ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 23, 2011 da var det gjort, sluttet kretsen med en binders, starta opp bilen og lampa blinket samme som før 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 24, 2011 på vei hjem fra jobb idag, sluknet lampen, så da får det være greit. må være noe dårlig kontakt et sted. eneste forklaring jeg finner ; P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...