Lakkrens av rød bil, "godt brukt" :)

Anbefalte innlegg

Har en '96 Audi A6 i Tornadorød (mener jeg det er), som har gått for "lut og kaldt vann" over en lengere periode.

Tenkte nå å få "shinet" opp det som er å redde på bilen, men har noen gode tips til produkter som tar godt i lakken på biler uten metallic , og som tar riper godt?

 

Har en enkel roterende poleringsmaskin tilgjengelig, med 5" og 6" bakplate med div puter (hvit / orange / gul), men usikker på hvilke produkter som vil være mest effektiv på å ta unna riper og oksidering..

 

Noen som har noen gode tips å dele??: klø :: rock :

 

Har lagt ved noen dårlige bilder av lakken, og et forsøk med de produktene jeg hadde som ikke var helt vellykket..

IMAG0073.jpg

IMAG0074.jpg

IMAG0075.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et dårlig bilde til:

IMAG0076.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl S3Gold for å fjerne riper og oksydering og Scholl S30+ for å dra opp glans og fjerne kjørespor igjen :)

 

Åssen merke er det på putene du har?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl S3Gold for å fjerne riper og oksydering og Scholl S30+ for å dra opp glans og fjerne kjørespor igjen :)

 

Åssen merke er det på putene du har?

 

Har 4" puter i orange og hvit fra Blank Bil, ikke spesielt merke ser jeg ( Cyclo 4" Premium Orange Foam Pad ) og 1 stk. CCS Smart pads Orange Light Cutting Pad 5.5 + endel annet som jeg ikke vet har noe navn bl.a en "ullpad"..

 

Det bør kanskje suppleres med noe? Hadde ikke tenkt å legge en "årslønn" i dette, så tenkte ikke å kjøpe inn for alt som er mulig, men gode tips til evt. supplement og hvor kjøpe er kjekt ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cyclo er et merke, og CCS pads er laget av Lake Country. :)

 

Den orange CCS-pad'en er ikke så ulik orange Scholl, så den er egentlig litt for fin til grovarbeid.

Som Bernie skriver så ville gul Scholl (eller hexlogic også) og s3gold ta nok her til at du får det resultatet du vil ha.

Så kan du bruke en finere polish på orange ccs for å fjerne kjørespor og få opp glansen, feks Scholl s30+.

 

Scholl selges i Verdalen på scandicshine.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cyclo er et merke, og CCS pads er laget av Lake Country. :)

 

Den orange CCS-pad'en er ikke så ulik orange Scholl, så den er egentlig litt for fin til grovarbeid.

 

Sånner det når man er uvitende :o:)

 

Men hva bør man bruke da til "grovarbeide" og er Scholl S3 Gold det "eneste" som virker? : klø :

Er jo ikke å oppdrive overalt liksom...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.