Anbefalte innlegg

Eg har litt problemer med sentrallåsen på min 93-mod. Coupè.

Når eg låser førerdøren, klarer ikkje sentrallåsen å låse den andre døren og bagasjeluken. Men hvis eg låser passasjerdøren manuelt, så klarer sentrallåsen å låse opp igjen pass.døren/luken når eg låser opp førerdøren..

Noen som har vært borti noe lignende?

Eller kan forklare meg ka problemet kan være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som det er driveren i førerdøra som er gåen. Menere å huske at det har vært opp i en tråd før. Prøv å søke litt så finner du sikkert noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det eg tenkte først òg, men den klarer jo å låse opp att døren.

Skulle den klart det hvis den var ødelagt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje på vei til å bli defekt? Min er også litt rar. Virker av og til. Går å låse bilen fra førerdør, men ikke alltid å låse opp. Bruker jeg passasjerdøra funker alt hvar gang. Har planer om å titte inni, og se hva jeg finner der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Staget som går ned til pumpa på førerdøra kan justerers ned/opp. Har hatt endel erfaring med dette. Er denne feil innstilt så funker kun låsing av førerdør og sentrallåsen vil ikke virke. Er en enkel sak å fikse :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan forklare meg kordan sentrallåsen fungerer?

Eg hadde av dørtrekket på førerdøren og fra "pumpen" gjekk det 3 ledninger og en vakuumslange.

Ka som gir signal til dei andre låsene at dei skal låse? Er det vakuumet eller elektrisk signal?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ledningene som gir signal. Det er en glidebryter inni pumpa som gjør at utsignalet veksler mellom + og -.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hjelper tydligvis å fundere litt på saken.

Sentrallåsen har jo vært ute av drift siden lørdag,men eg var ute en tur i går og da fungerte sentrallåsen perfekt. Uten at eg hadde gjort noe som helst.

Testet den flere ganger i løpet av kvelden uten problemer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på min 87 mod audi 100. min å funka litt nå å litt da. jeg løste det ved å koble av batteriet når den ikke virket... når jeg kobla det på igjen så virket den helt fint i en måned eller to. så slutta den å virke igjenn. helt uten videre. å da var det bare å koble av og på batteriet igjenn så virket det. rart... men men

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.