Mislykket lakkering etter klarlakk

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har lakkert øvre del av bakluken på min Audi 100 C4 Avant, den rada hvor emblemene står.

Ble veldig bra etter grunning og lakking, men fikk aldri den klare, glatte og glinsende finishen etter klarlakken. Brukte nesten hele boksen, selfølgelig delt opp i små lag med noen minutter mellom hvert lag. Var begrenset hvor tykt jeg kunne spraye på, siden det ville begynt å renne om jeg hadde hatt mye mer på on gangen. Overflaten er ru, nesten som fint sandpapir, og har ikke speilegnskapene til resten av bilen. Kan dette rubbes/poleres når lakken har herdet, og kanskje få det NOE bedre?

 

Har tenkt på å skru av bakluka, for så å legge den vannrett, da har jeg muligheten til å spraye tykkere lag. Hvordan gjøres dette egentlig?

 

Takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

La lakken herde (jeg bruker vente minst en uke), så våtslip med fint sandpapir, vann og en slipeklosse.

Alt dette fås kjøpt både hos ymse lakkverksteder og også Biltema om jeg ikke husker helt feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk i tips å bruke 2000-papir, dette burde jo holde, med tanke på at det er det fineste man får tak i :)

 

Men burde jeg polere osv etter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ikke bør. Du må.. :)

2000-papir vil etterlate overflaten helt grå, du skjønner det når du ser det. Etter en maskinrunde med polish derimot, bør du se lys i tunnellen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får finere papir enn 2000..jeg bruker 3000 og vann mye på småting...men pass på at den er skikkelig herdet som tidligere sagt her ellers kladder det endel...men hårføner hjelper på tørkeprossesen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kaldt vann hjelper også - både varme og kulde har sine fordeler i herdeprosessen, men for mye varme som igjen fører til for hurtig herding, er ikke bra (overflaten kan være herdet, mens det under fortsatt er uherdet). La det herde naturlig dersom du har tiden til dette:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

der jeg handler har dem 4000.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ikke bør. Du må.. :)

2000-papir vil etterlate overflaten helt grå, du skjønner det når du ser det. Etter en maskinrunde med polish derimot, bør du se lys i tunnellen.

 

Ca sånn som dette (dette er ikke ment som et svar til Knut Arne). Husker jeg riktig, så var det 2500 papir jeg brukte her. Maskinpolerte etterpå, ble 100%.

01082011151_Small.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.