Anbefalte innlegg

Hei.

 

Etter snart to sesonger med oz felgene mine med mye vasking har litt av glansen i felgkantene blitt borte.

Har litt lyst til å freshe de opp litt før tdm lillehammer treffet den 3/9. Men blir ikke helt fornøyd bare med og gå på med metal polish. Kan det funke bedre med å våtslipe over med 2000 papir og så gå på med polish. Om man studere de nøye kan man så vidt se litt vaskeriper, da blir vell det sikkert borte også?

 

Håper noen har svaret: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes vel titalls tråder på forumet ang dette.

Søk og du vil finne ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro autosol med påfølgende høyglanspolering kan funke bra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg våtslipte gjennom flere steg, og slutta på 1200 papir, vaska rent, smørte på autosol, også brukte jeg drill med polerskive fra biltema.

 

Er nok ikke dumt å gå på med enda litt finere papir, så at det var antydning til "riper" etter papiret på kantene på mine, men kan vel ha vært noe jeg gjor feil også det :P

 

Det du ser av merker er stortsett bare fettmerker:

IMG_1648.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver meg nok på 2000 papir først, så meguiars metal polish med polerskive på drill.

Kan vell ikke ble noe dårligere enn det var: klø : Får teste på et lite område først da kanskje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som det kan funke det altså :) regner med at det ikke ligger klarlakk på felgene da?

 

Evt. så kan det gå an å bare polere også, uten å pusse.. Du kan jo prøve det først..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.