trenger hjelp! For lange hoder på svinghjulsbolter!!!

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp, og det litt fort.: dum :

Jeg bestillte en clutch steg 3 fra ECS tuning. Jeg fikk clutchen og har sendt bilen på verksted for å sette den på.

Alt skal passe, men hodet på boltene til svinghjulet er 8mm lange. Dette medfører at trykkplata eller lamellen går inn i disse. husker ikke helt hva han sa.

Mekanikeren sier at hvis jeg får fatt i bolter med 3mm kortere hoder skal det være klaring nok.

HVA, HVEM HVOR skal jeg hendvende meg?!

Takker på alle svar som bringer meg nærmere en løsning. Vil ha BILEN MIN! :shf:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få verkstedet til å skru ut ene bolten til deg, så drar du til nærmeste maskinforetning og ber om noen med kortere hode. Pass på at det er minst 12.9 kvalitet på boltene, og kjøp med en tube loctite gjengelåsning å gi med boltene til verkstedet. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du noen eksempler på maskinforetninger? Er det noen andre som har hatt samme problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor Blystadlia er, men Tools, Jernia, og lignende har ofte bolter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Zakariasen jernvare kan skaffe lik dim, med riktig kvalitet med lavt hode. men dette er sekskantet hode for skiftenøkkel. Går det bra eller må det være umbrako?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært i kontakt med ECS. De har hatt problemer med at de har sendt ut feil clutch lamell på disse kitene. FML!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller er din venn:)

Svinghjulsboltene er både strekkbolter og de har et ekstra lavt hode. Du bør nok ta deg en tur til Hovelsrud på Hvam for å kjøpe orginale bolter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.