sveiseapparat til sveising på bil

Anbefalte innlegg

hei

lurte på å kjøpe meg ett sveiseapparat til å sveise på en projekt bil :D

men lurte litt på type sveiseapparat jeg skal kjøpe aå på ett mig apparat sog går fra 30A-135A

bare å komme med tips osv :D

Takk for svar

Stian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp det samme som jeg kjøpte meg, et FEMA Femig T150P, koster 2490,- (pluss 100 i frakt) hos Moe&Co i Bergen. Da får du med flusstråd, vanlig tråd, gassflaske og regulator. Veldig bra apparat, samme apparatet som et 150A Telwin som koster 3990 hos Torshov. Har nettopp brukt mitt i går og i dag, og er veldig fornøyd med dette! FEMA har laget sveiseapparat siden 1954.

(Hammer og børste som står beskrevet i medfølgende utstyr på nettsiden til Moe&Co har jeg ikke sett noe til, men det spiller ingen rolle for meg)

Første apparatet på denne siden: http://www.mamut.net/moeco/subdet22.htm

Forøvrig er dette tråden jeg startet om samme temaet for 2 mnd siden. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=216257

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker et kemppi superkempomat .. fungerer bra, jeg har bare brukt det med flusstråd. Men dette er jo et aparat som er noen år gammelt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vanlig kontakt på EMA Femig T150P, ikke sant? ikke 3-fas???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt et Kemppi MinarcMig Adaptive 180 en del i det siste, supert apparat som gjør at selv en som ikke kan sveise (meg) får det til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vanlig kontakt på EMA Femig T150P, ikke sant? ikke 3-fas???

Det er vanlig kontakt ja. Den bør helst ha en 16A kurs, men den kan kanskje klare seg på en 10A? Jeg har 16A i garasjen, så jeg har ikke noe problem med dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.