#1 Skrevet August 23, 2011 (endret) Har som nevnt i en annen tråd problemer med hard og pulserende bremsepedal. Har tenkt mye over hva det kan være uten å komme til bunns i dette. Har slitt med ei dårlig hydraulikkpumpe. Om den skulle være deffekt, vil det ha noen virknoing på bremsene, eller er det kun servoen den "styrer":o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 23, 2011 Hydraulikken har en innvirkning på bremsekraftforsterkeren din. I værste tilfelle om hydraulikkpumpen din er veldig dårlig, så kan ABS`n kutte hvis du bremser brått, som igjen resulterer i låste hjul. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 23, 2011 Akkurat ja. Har hatt en lekasje på pumpa ei studn. Bruk noe hydraulikkolje. Den siste uka har oljenivået på olja vært konstant. Dette fikk meg til undre. Da har jeg vel løsningen på hard og pulserende pedal. men servoen fungerer. Burde ikke styringa bli veldig hard om pumpa var gåen: klø : Noen tips på evt. pumpe kan skaffes billig?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 23, 2011 Du merker godt når servopumpa ikke bygger trykk lengre, tro meg. Been there Jeg leste den andre tråden din, siden du har byttet bomba så kan vi utelukke den mest sannsynlig, det som står igjen da er pumpe, reservoar og tannstang, samt slanger da. Når du nevner hard og pulserende pedal, kan ikke være ABS-pumpa som får et feilsignal ifra en av giverne hvor den tror du har et hjul som holder på / er låst da? Hvis du står stille og bremser, pulserer den da også? Hvis du står stille og bremser veldig hardt, holder pedalen nivået? Går autochecken av på lavt trykk? (Blinkende rødt symbol og 3 lange pip) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 23, 2011 Heia. -Når jeg står i ro med motoren i gang kan jeg trykke den inn til den stopper uten å ha "synket" ned. Etter 1-2 sekunder synker den halveis inn og pulserer. Symbolet blinker konstant fra oppstart av bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 23, 2011 Har du mulighet til å slå av abs`n med bryter i midtkonsollen? Prøv samme uten abs aktivert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 23, 2011 nei det har jeg ikke:-( Skulle den være hard om abs-pumpa fusker?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 23, 2011 hatt det problemet på min, løsningen min var å pumpe pedalen hard og så starte bilen mens du har full brems, la bilen gå 20 sec før du slipper pedalen. gjenta dette noe ganger og se om det hjelper. tror det er pga luft i systemet som gjør den blir slik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 23, 2011 Akkurat. Skal det åpnes/luftes noen plass?? Tenker på som lufting av kjølesystemet. Ikke helt kjent med dette kretsløpet:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 23, 2011 Akkurat. Skal det åpnes/luftes noen plass?? Tenker på som lufting av kjølesystemet. Ikke helt kjent med dette kretsløpet:-) skal ikke åpne noen sted. bare prøv det som jeg skrev 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 23, 2011 Vi får gjøre et forsøk i morgen. Takk så langt:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 23, 2011 Pumpa på S6 er en såkalt tandem-pumpe,en del for styring og en del for bremser. Jeg kjøpte ny direkte ifra ZF Norge via en kamerat som jobber på et lastebilverksted som handler en del ifra de. Ble en del billigere enn å kjøpe fra Møller,selv med VACN-rabatt. Det var også en upgraded versjon med 20 bar mindre trykk,de har tydeligvis funnet ut at den forrige ga litt vel mye trykk sikkert. Den pumpa er veldig følsom for oljen,bruk kun orginal VAG hydraulikkvæske,tror den var grønn ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...