Vannlekasje i kupè og løse ledninger!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en 2000 modell Passat 1,8 4motion sedan.

Jeg sleter en del med dugg i bilen og oppdaget at gulv matten var våt ved passasjersiden.

Tok ut alt interiøret og gulvmatten for å tørke den samt finne lekasjen.

Jeg leste meg fram til at pakningen mellom karosseri og pollenfilter boksen er et svakt punkt så denne skiftet jeg samt jeg skiftet vannavviseren ovenfor pollenfilteret i håp om å få bukt med fukten!

Dette hjalp ikke så jeg skrudde ned hanskerommet og fant med en gang hvor vannet kom fra.

Noen som kan fortelle meg hva dette er for noe, hvorfor det er vann der og hva jeg skal gjøre for å få det tett ?

Her ser dere hvor vannet kommer fra. What to do?

img1284w.jpg

Fant også disse to ledningene uten noen forbindelse bak hanskerommet. Den ene er ikke koblet til noe og den røde i bakgrunnen er bare bypasset med en ledningstump.... ?

img1285j.jpg

Slenger ved et lite oversiktsbilde også.

img1286ib.jpg

Det er også oppstått mugg i gulvmatten så denne vil jeg bytte ut og spørsmålet er da om gulvmatte fra f.eks. FWD passat eventuelt stasjonsvogn passer i min 4motion sedan?

Håper noen har et fornuftig svar på dette.

Mvh Aleksander Lakselv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der vannet kommer fra er fra AC'n din, dette er kondens/overskuddsvann fra når du bruker klimanlegget.

Du må skru ut den trakten og rense den, den er tett og da renner det inn i bilen isteden for under ved traversen.

Hadde akkurat samme sjuke på min 2001 A4.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var noe slikt jeg tenkte men ante ikke at den trakten der kunne tettes. Det slutter å leke om jeg skrur av klimaanlegger så det stemmer godt det du sier. Da er det rett ut å demontere. Vil jeg ha behov for noen nye pakninger ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, bare pass på så den ikke sprekker ved demontering, den er nok garantert tett! Du er ikke den første og heller ikke den

siste som kommer til å oppleve det der.... :) !!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det som tetter den egentlig ? Støv og hår osv ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.