#1 Skrevet August 24, 2011 Har stadig for høyt turbotrykk, noe som fører til nødmodus på min 2007 passat 1,9tdi. Har ikke sjekket slanger til turbo enda, men det skal snart gjøres. Noe annet jeg bør se over? Bilen er forøvrig treg i forhold til andre jeg har kjørt og har en mistanke om at turboen har planer om å si takk for seg. Ny turbo er vel svindyrt? Finnes det alternative turboer til denne motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 24, 2011 er forresten kjørt 143000km. første 90000 var den firmabil og tviler på den ble behandla så altfor fint. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 24, 2011 Diagnose... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 24, 2011 Ja den sier at jeg har for høyt trykk;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 24, 2011 Kun det? Sjekka om vnt mekanismen har koksa fast? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 24, 2011 tja foruten feil på auxilary heater ellerno.. Men det er vel noe motorvarmegreier? Nei har ikke sjekka enda. Skal ta en sjekk over både slanger og turbo en dag. Er dette noenlunde likt som tradisjonell wastegateregulering eller? Bare med vacum istedenfor trykk? Du Petter vet du om eventuell ny turbo jeg kan bruke? (Regner med den er dårlig uansett...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 24, 2011 tja foruten feil på auxilary heater ellerno.. Men det er vel noe motorvarmegreier? Nei har ikke sjekka enda. Skal ta en sjekk over både slanger og turbo en dag. Er dette noenlunde likt som tradisjonell wastegateregulering eller? Bare med vacum istedenfor trykk? Du Petter vet du om eventuell ny turbo jeg kan bruke? (Regner med den er dårlig uansett...) En vnt turbo med lekkasje på vakuum siden (N75 og slanger rundt der) vil lade for lite, er vnt mekanismen kokset fast kan den lade for mye. På innsiden er det ikke likt i det hele tatt, men ser jo ganske likt ut på utsiden ja Sikreste er å lese på turboen din hva som står der, mulig du har GT1646 på din faktisk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 24, 2011 Ok.. får prøve se over til helga.. Håper ikke det er N75 for den ligger såvidt jeg vet i en solenoidboks med flere andre ventiler. Bare en svær komponent som sikkert er dyr å bytte:P Men siden det er for mye trykk så er det vel ikke den da.. Om den har hengt seg opp kan jo det forklare hvorfor det er så lite futt i den på lavere turtall for tiden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 24, 2011 Ok.. får prøve se over til helga.. Håper ikke det er N75 for den ligger såvidt jeg vet i en solenoidboks med flere andre ventiler. Bare en svær komponent som sikkert er dyr å bytte:P Men siden det er for mye trykk så er det vel ikke den da.. Om den har hengt seg opp kan jo det forklare hvorfor det er så lite futt i den på lavere turtall for tiden.. Har den hengt seg opp i midtstilling så har du tregere spool og lader for mye på høye turtall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 24, 2011 ok... Takker for hjelp Petter.. Dette problemet er faktisk omtrent likt det jeg hadde med golfen om du husker? Den og lada for mye:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 24, 2011 Bedre å lade for mye enn for lite, eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 24, 2011 ja sålenge bilen også vil lade så mye:P begynner å hate nødmodus..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...