#1 Skrevet August 24, 2011 (endret) Etter at vi fikk enda en bil på gården har ikke A6'en vært brukt på en stund. Den har kanskje stått urørt et par uker. I morges skulle jeg kjøre den til jobb, men det hadde ikke A6'en tenkt. Starteren går rundt, men det virker ikke som den drar med seg motoren. Det virker ikke som det er mye motstand på starteren, den går veldig lett. Hva kan dette være? Kunne jo prøve å trillstarte bilen, men det er jo ikke så enkelt med tiptronic... Håper noen kloke hoder kommer med kloke tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 24, 2011 Går motoren rundt i det hele tatt, eller er det kun starteren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 24, 2011 Hvis starteren går veldig lett , så høres det ut som den ikke går ut til start kransen. Snurrer bare rundt. Hvis dette er problemet , så er det enten treghet i startern , eller så mangler du noen tenner på startkransen. Mest trolig det første Prøv å slå litt på startern , for å se om den løsner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 25, 2011 Hadde det samme på konas 2,4. Trykk gassen i bånn, og la bilen gå på starteren ,lenge..... Så hoster den til liv skal du se. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 25, 2011 Det virker som at det bare er starteren som går rundt, og ikke motoren. Jeg får prøve å banke litt på den i ettermiddag og se om det bedrer seg... Syns det virker rart at det skal hjelpe å la den gÅ leeenge på starteren, så skal den komme? Hadde ikke bilen til kona di litt andre symptomer? Denne drog vel med seg motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 25, 2011 Jeg tror du har ventilheng. Min bror fikk det på sin 2.4, og da gikk starteren veldig lett. Det var nok det karsten hadde på konas bil også. Plutselig starter den. Min bror fikk da beskjed av møller og kjøre bilen på høyt turtall etter den var godt varm da. Kjør noen km sånn, evt en invendig motorrens. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 25, 2011 Kanskje det ja? Har jo hørt snakk om dette fenomenet på 2,4'en, men aldri erfart. Kanskje ikke før nå.. Er det evt andre metoder for å få ventilene til å oppføre seg? Det føles ikke veldig godt å kjøre lenge på starteren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 25, 2011 Ja tror det var nok ventilheng på konas bil. Starteren haddde liksom ingen motstand. Fikk dratt lenge nok på starteren så harket den igang, mangla ett par sylindere men de kom med etterhvert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 25, 2011 Se der ja :-) Kjørte leeenge på starteren noen ganger i dag, og vips så startet den. Han likte vel ikke å bli tilsidesatt i et par uker... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...