motor rom på audi 80 type 81 kontra 82

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som vet lengde forskjell på motor rom på en audi 80 type 81 kontra en type 82?

Årsaken til at jeg lurer på dette, er at type 81 er levert med 5er, men type 82 ikke er det, og jeg lurer på om det er plass til en 5er i en type 82. aøtså modell 1973-1978.

Hvis noen vet om link til side etc om 5er i audi 80, 1973-78, gi meg et hint

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har målt litt på det jeg har her hjemme. MC-motor (10VT) er 55 cm fra anleggsflata mot girkassa til forkant av reimhjulene. I Type 81-bilen jeg har stående her er det ca 58 cm målt fra anleggsflata til girkassa fram til bakkant av radiatorveggen.

 

Så da er det bare å måle i din egen bil. I Type 81/85 er det ikke akkurat god plass med femmer - mye hjulpet av at hele motorblokka henger foran forakselen;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei

har målt jeg og, og tror ikke det går. Motor kommer da lang frem i grill, men med litt kutting etc, kan det hende det går.

Men hva med gearkasse som passer på 5er kontra den som står i som er til 4er.

vil de selve kassen komme like langt frem, og vil en 5er kasse passe eller i en type 82? klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil sikkert passe det.

 

Vet ikke hvilken motor du tenkte å sette i, men en 20VT med TDI fwd kasse, må jo være perfekt match. Tdi kassa er vel 01E uten midtdiff, så den tåler mye rart :)

 

I typ81/typ85 er det forskjell på frontseksjonen. På Femmerfronten er det som du normalt setter radiatoren på i en firer tatt vekk, så femmerfronten er tynnere, men du må da belage deg på å sette radiatoren på siden av motoren med femmer. Fronten kan lett modifiseres slik at du får plass til motoren. Siden det er firer originalt i denne så må du jo lage fester til en evt 20VT og da kan du jo "snike" motoren noen cm lenger bak, uten å få så veldig uheldig vinkel på framakslingene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

16VT er jo gjort et par ganger i Tyskland. quattro-ombygging likeså. De første quattro-prototypene fra 1977/78 ble bygget på T82, men jeg tror ikke de var utstyrt med femmeren de heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar og synspunkter alle sammen.

Nå står jo radiatoren på siden av motoren i en audi 80 type 82, så den saken er grei. HAr sett mye forskjellig ombygging med 4er av forskjellig type. Både med turbo og med/uten 16v, men aldri sett type 82 med 5er.

Hvis noen der ute finner dete på nettet, gi meg et hint.

 

når det gjelder hvilken type motor etc, kom jeg på denne tankenmed 5er, da jeg på autodb så Gunnar Mikal Pettersen sin 2,6 na motor med 250-260 hk.

Hadde vært helt rått med en slik sugemotor i en audi 80 type 82;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.