#1 Skrevet August 25, 2011 Ja.. Jeg har lest meg grønn på dette, så ikke grill meg enda.. Jeg har sjekket at alle vakuumslangene er fine, automatchokehuset blir varmt nesten med engang, og vokselementet fungerer. Dette har jeg sjekket i en bolle med varmt vann. Uansett så stiger tomgangen til 1,600 omdreininger uansett, og senker seg bare til 1,200 når motoren blir skikkelig varm. Hva mer er det som kan feilsøkes? Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 25, 2011 ikke ledningsbrudd inn på gasser da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 25, 2011 Alle ledningene inn til gasseren er hele, men kan temperatursenderen til autochoken være gåen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 25, 2011 Sjekket sikringene? Når du slår på tenningen skal du høre et høyt klikk fra motorrommet, fra baksiden av forgasseren mot torpedoveggen. Viss du ikke hører dette så kan det være så enkelt at sikringen til "kaldstartsreleet" er defekt. Husker ikke nøyaktig hvilket nummer det var, men i området 17-20 skal det være. På ClubGTi.co.uk ligger det en tråd med mange forgasser-relaterte spørsmål.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 25, 2011 Hører det klikket når jeg vrir om nøkkelen. Alle sikringene er fine også. Jeg holder en knapp på ledningen til autochoken. Får prøve litt til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 26, 2011 Ledningen til autochoken funker som den skal... Den putrer og paffer mye på tomgang. Pluggene er helt sorte så skal se om jeg ikke får kjøpt meg noen nye i dag. Kan det hjelpe i det hele tatt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 26, 2011 Sjekket vakumklokken som sitter på forgasseren? Jeg hadde sammeproblemer, og etter å ha kjøpt ny vokstermostat, sjekket ledninger og handlet en brukt pierburg, så fant jeg ut at vakumklokka som er med å styrer gass spjeldet var helt lekk! Kast skiten på dynga og kjøp deg Weber 32/34dtml 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 26, 2011 Pluggene er helt sorte så skal se om jeg ikke får kjøpt meg noen nye i dag. Kan det hjelpe i det hele tatt? Ja, men mest sannsynlig bare en liten stund:p Gjør som Henrik sier, kasten den på dynga og kjøp en forgasser som er bedre (alt er vel bedre enn Pierburg: smil . Du får kjøpt ferdig dyset Weber fra det store utland til motoren din, men husker neimen ikke hvor i farten: klø : Det var ihvertfall en som solgte en sånn forgasser her for en tid tilbake. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 26, 2011 Ja, men mest sannsynlig bare en liten stund:p Gjør som Henrik sier, kasten den på dynga og kjøp en forgasser som er bedre (alt er vel bedre enn Pierburg: smil . Du får kjøpt ferdig dyset Weber fra det store utland til motoren din, men husker neimen ikke hvor i farten: klø : Det var ihvertfall en som solgte en sånn forgasser her for en tid tilbake. Bare å søke på ebay.co.uk, så finner du ferdig kit: Chokekabel, adapterplate ++++ Og forgasser som er tilpasset enten 1600cc eller 1800cc VW/Audi motorer. Tar rundt 1 time å demontere og montere den nye forgasseren, og beste av alt er at man kan benytte seg av det originale luftfilteret, om man ikke vil heller gå for "pannekake" filter nå på sommeren Ikke illepris heller, rundt 2300kroner ink frakt + moms "fastroadcars" heter brukeren på ebay, Anthony ordner gladelig slik at du slipper å betale den engelske momsen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 26, 2011 Fastroadcars var det ja Blir til at jeg bestiller derfra når jeg får lønn neste måned. Blir braaaaaaa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...