Tankmåler og temperaturmåler sluttet å fungere - 78 Audi 80

Anbefalte innlegg

Etter at bilen stoppet og jeg fikk hjelp av vennlig mann i gul lastebil med startbooster funker ikke tankmåleren og temperaturmåleren på min 1978 Audi 80. Sikringen er i orden.. Jeg mistenker også at bilen ikke var strømtom når han brukte boosteren, men heller at det var irr på plusspolen på batteriet. Uten at jeg tror det har no å si.

Ehm...hjeeelp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være noen loddepunkter som har gått heden? Rart at det skulle skje på akkurat det tidspunktet isåfall. Er det noen som kanskje vet hvordan jeg får ut instrumentene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på denne. Har akkuratt samme probleme på min Audi 80. Vanntemp og bensinmåler virker bare av og til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ivertfall på B4 så sitter vanntemp og tankmåler skrudd frast fra baksiden av instrumentpanelet. Jeg hadde samme problem som dere beskriver, og plukket instrumentet i stykker. Gjorde rent på kontaktpunktene ved å bruke litt sandpapir og electro cleaner. Ser de veldig lett, og trenger ikke være noen ekspert for å finne frem :) Ble greit hos meg ivertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak på instrument panelet er det en svart dings som sitter fast med tre flatstift koblinger, når denne er gåen slutter tank å temp å virke, tror den dingsen finnes på alle viler med VDO instrumenter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak på instrument panelet er det en svart dings som sitter fast med tre flatstift koblinger, når denne er gåen slutter tank å temp å virke, tror den dingsen finnes på alle viler med VDO instrumenter.

spenningsregulator :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahaaa... Å denne får vanlig dødelige tak i?

spenningsregulator :P

En sånn vil jeg ha!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kikket litt på ett instrument jeg har liggende til den ene 80en min,og det er ikke samme type motstand som på de nyere som jeg vet var på type 81 og litt forskjellig. På ETKA er det såklart utgått,og den motstanden som står på instrumentet mitt står det bare 394051/003/001. Ikke hadde de den på Audi tradition teile heller.

Kan sikkert få låne/kjøpe den motstanden som står i delebilen min hvis du vil se om det er den. I følge printkortet så ser det ut som den er til tankmåleren og tempmåleren,så det er veldig sannsynlig at det er den. Er en 2x5 cm messingfarget klump på baksiden av tankmåleren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kikket litt på ett instrument jeg har liggende til den ene 80en min,og det er ikke samme type motstand som på de nyere som jeg vet var på type 81 og litt forskjellig. På ETKA er det såklart utgått,og den motstanden som står på instrumentet mitt står det bare 394051/003/001. Ikke hadde de den på Audi tradition teile heller.

Kan sikkert få låne/kjøpe den motstanden som står i delebilen min hvis du vil se om det er den. I følge printkortet så ser det ut som den er til tankmåleren og tempmåleren,så det er veldig sannsynlig at det er den. Er en 2x5 cm messingfarget klump på baksiden av tankmåleren.

Kom nettopp inn etter å ha gjort samme oppdagelse som deg. Nå har jeg kun løsnet speedometeret å sett bakpå det. Eneste jeg finner er en 2x4cm boks med tre poler og en svart firkantet plastsak. Delenummeret på denne er 321.919.041. På innsiden står det kun VDO 343. Hele denne boksen sitter bak temperaturmåleren (cirka). Tror du det kan dreie seg om samme delen Thorbjørn? Jeg er villig til å prøve. For å understreke det så har jeg ikke åpnet selve speedometeret, men funnet denne boksen bakpå. Bilder:

IMG_0230.jpg

IMG_0229.jpg

IMG_0228.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ligner veldig på den jeg mente ja. Den jeg kikket på er fra b1 76 modellen min. Kan skru ut instrumentet fra den typ 82 delebilen min senere i kveld.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thorbjørn, sender deg en PM:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gamle volvoer har samme dingsen bakpå fra 73 til 93 tror eg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gamle volvoer har samme dingsen bakpå fra 73 til 93 tror eg

Brukte/bruker Volvo også VDO?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det er en sånn bakpå alle de volvoinstrumentene jeg har sett iallefall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det er en sånn bakpå alle de volvoinstrumentene jeg har sett iallefall

Det ser ut som du har helt rett. Fant ett bilde av ett eller annet gammelt volvo-instrument og det ligner veldig. Burde vel være lettere å få tak i noe til gammel volvo enn audi.: bh :

Men som jeg skrev i sted så sender jeg instrumentet til deg i morra så kan du studere litt.

vdo.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har funnet delen på www.swedishautoparts.com og ebay.

Brukte da søkeord VDO Instrument Voltage Stabilizer. Delenummer stemmer ikke, men baksiden har samme VDO343 stempel. Ganske sikker på at det skal fungere (kanskje bare optimismen som snakker)

Jeg har bestilt opp 4 stykker fra andre siden av dammen, sånn for å ha i ettertid og dersom noen trenger. Fint om jeg allikevel kan låne din i helgen Thorbjørn, så skal jeg sende deg en ny en i tillegg dersom jeg får disse til å fungere. Er ikke så lysten på å kjøre Valdresflya uten temperaturmåler:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har funnet delen på www.swedishautoparts.com og ebay.

Brukte da søkeord VDO Instrument Voltage Stabilizer. Delenummer stemmer ikke, men baksiden har samme VDO343 stempel. Ganske sikker på at det skal fungere (kanskje bare optimismen som snakker)

Jeg har bestilt opp 4 stykker fra andre siden av dammen, sånn for å ha i ettertid og dersom noen trenger. Fint om jeg allikevel kan låne din i helgen Thorbjørn, så skal jeg sende deg en ny en i tillegg dersom jeg får disse til å fungere. Er ikke så lysten på å kjøre Valdresflya uten temperaturmåler:o

Sendte deg instrumentet idag tidlig,så det dukker vel opp på døra di tirsdag eller onsdag,så da satser vi på at det blir tur på deg:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte deg instrumentet idag tidlig,så det dukker vel opp på døra di tirsdag eller onsdag,så da satser vi på at det blir tur på deg:p

Takk for det! Ja, å dra på hyttetur med Greenpiecen har jeg sett fram til lenge;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk instrumentet i dag! Den regulatoren passet og gjengir tankmålerstanden bra. Temperaturmåleren vil derimot ikke fungere riktig. Den flyr opp på rødt med en gang og beveger seg såvidt ned når jeg kjører på fullt varmeapparat... Betyr det forskjellig spenning på de to regulatorene...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.