#1 Skrevet August 26, 2011 (endret) Hei. Motoren min når ikke 90 grader uansett hvor lenge jeg kjører. Vet ikke om det er instrumentpanelet det er feil på eller om det faktisk er motoren. Grunnen til at jeg tenker at det kan være instrumentpanelet er siden bensinmåleren er feil (bensintanken er tom før nåla når rødt). Kan jeg sjekke dette på noen måte? Hvis det er motoren, hva kan jeg gjøre for å få fikset problemet? Kan jeg få fikset bensinmåleren også forresten? Ikke like nødvendig, men hadde vært greit om den hadde vist rett. Håper på svar! Mats Håpnes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 26, 2011 Det er sikkert bare at du må bytte termostaten,så er alt iorden igjen;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 26, 2011 Har en venn som har en Audi A6, der nåla til motoren alltid bare viser rundt 70-75 grader når den er varm. Der ble det kort og enkelt konstatert at termostaten måtte byttes, så da går man utifra at din temepraturnål til motoren vil virke like fint etter termostatbytte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 27, 2011 Flott:-) takk for svar! Vet dere hvor jeg kan få kjøpt termostat? Helst billigst mulig;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 27, 2011 Termostat koster så å si ingenting hos Meca, Mekonomen, BilXtra eller Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 27, 2011 Er det samme kvalitet om jeg kjøper hos mekonomen iforhold til møller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 27, 2011 Jepp:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 27, 2011 Ah deilig! Koster jo bare litt over 300kr! Nå ble jeg letta, trodde kanskje dette var en krevende operasjon! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 27, 2011 er det en b5? vist du trykker inn resirk å pil opp på aircon (vist du har det) så kode 49 så får du opp tempen der kan du hvertfall se om det er panelet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 27, 2011 G62 sensoren feiler ofte på disse, men kan også være termostaten som sitter atmed vannpumpen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 27, 2011 Ah deilig! Koster jo bare litt over 300kr! Nå ble jeg letta, trodde kanskje dette var en krevende operasjon! Neida, er billig, og som regel veldig enkelt å skifte selv. Husk kjølevæske (riktig farge - veit ikke hva din bruker), så er det bare å bytte, helle på vann og kjølevæske og lufte systemet. Enkelt og greit, og motoren din slipper å slites mer enn nødvendig siden den ikke oppnår riktig driftstemp når termostaten er ødelagt:) Sjekk forøvrig ut de tipsene ovenfor også før du kjøper og bytter termostaten, så er du sikker på hva som er galt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 27, 2011 Er B5 ja og har aircon. Kan prøve det, men regner med det kommer opp i displayet da, og displayet mitt er nokså ødelagt (klarer ikke lese det som står der) så det spørs om jeg kommer noen vei med det Men uansett, takk for tipset! Mads, hva legger du i å lufte systemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 27, 2011 Etter at du har tappet motoren helt eller delvis for vann (noe som skjer etter at du har tatt ut den gamle termostaten), må du sørge for å få ut all luft i kjølesystemet etter at du har hatt på nytt vann og kjølevæske:) Ta et kjapt søk enten her eller på Google; søk f.eks. etter "hvordan lufte kjølesystem". Det er som regel enkelt, men noen motorer er mer vrange enn andre. Finner du ingenting ved å søke, eller ikke klarer å få luftet det når den dagen kommer, så får du skrike ut;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 27, 2011 Ok skal prøve Takk for hjelpen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 28, 2011 Morten: kan jeg sjekke om det er panelet med vag com? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 28, 2011 det er jeg ikke sikker på, men trur ikke du får opp feilkode på at måleren viser feil, mn vist den måleren i panelet viser likt så den du får opp på air con'en så er det ikke panelet hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 2, 2011 Ble bra dette!:-D takk for hjelpen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 2, 2011 Sett gjerne tråden som "Løst" og forklar i samme slengen hva det var som var problemet, så kan andre dra nytte av tråden seinere også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...