hvilke alternative understell finnes til touran? finnes 20mm org.sportsunderstell?

Anbefalte innlegg

lyst på ørlitt senk på min 07 touran 1.9tdi men 35mm kan være litt i overkant. komfort er også et tema sammen med kjørehøyde.

finnes det noe orginalt fra VAG som senker f.eks. 20mm? type "s-line" understell eller noe i den duren?

H&R hadde 20mm fjører før, men det er tilsynelatende utgått.

 

evt. tips til andre produsenter med 20-25mm fjører?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Har org sportsunderstell til touran 07 mod.

Den senker vel 25 mm,har også KW fjærer som jeg har montert på org demperne,disse senker bilen 40mm.

Kw fjærene synes jeg personlig er best i comfort.

Jeg er veldig opptatt av bilen skal være god å kjøre og ikke for stivt.

Kan anbefale deg dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har en highline exclusive utgave - sitter det sportsunderstell på disse, eller det kun på 140/170 hesters utgavene kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har en highline exclusive utgave - sitter det sportsunderstell på disse, eller det kun på 140/170 hesters utgavene kanskje?

 

Highline Exclusive har sportsunderstell, også på TDI105. Sammen med 17" Nardo osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat - dette senker hvor mange mm kontra originalt? Kanskje 35mm blir omtrent de få mm jeg ønsker i tillegg til sportsunderstellet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat - dette senker hvor mange mm kontra originalt? Kanskje 35mm blir omtrent de få mm jeg ønsker i tillegg til sportsunderstellet..

 

Originalmontert: Ca 15mm lavere står det i 2007-brosjyren. Standard på Exclusive (pakken oppå Highline), ellers opsjon. Forhøyet "badroad" understell ca 20mm høyere.

 

I utstyrsbrosjyren står det beskrevet et sett med stivere fjærer og dempere, ca 30mm senk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I utstyrsbrosjyren står det beskrevet et sett med stivere fjærer og dempere, ca 30mm senk.

 

noen med mer info om dette? hadde passet meg perfekt om det i tillegg er orginalt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eibach har 25/25 sett til Touran.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen med mer info om dette? hadde passet meg perfekt om det i tillegg er orginalt!

 

30mm senk, originalt ekstrautstyr: Det står ikke delenummer i utstyrbrosjyren, kun "kontakt forhandler" (i norsk utstyrsbrosjyre 2003, 2005, 2007, og tysk 2007).

 

Men så fant jeg en tysk prisliste på utstyr, og der står det 1T0 071 676, og så en bokstav A B eller C avhengig av 5 eller 7-seter og hvilken motor. Se http://www.autotrade-vw.com/pdf/accessories/touran-a.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Org sportunderstell er nesten ikke merkbart på touranen,den er jo kjempehøy org.

Legger ut et bilde med bilen med org sportsdempere og KW fjærer så du ser hvor høy den ble.

Kjører med 20"dekk med 30 profil.

Komforten ble mye bedre med KW fjærer en orginale,samt bilen ble lavere:)

Bilde 1 med org dempere og kW fjærer senker 40mm/bilde 2 KW justerbare Street comfort senker 60mm:)

Begge disse settene har veldig god comfort.

IMAG0008-1.jpg

IMAG0009-2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

30mm senk, originalt ekstrautstyr: Det står ikke delenummer i utstyrbrosjyren, kun "kontakt forhandler" (i norsk utstyrsbrosjyre 2003, 2005, 2007, og tysk 2007).

 

Men så fant jeg en tysk prisliste på utstyr, og der står det 1T0 071 676, og så en bokstav A B eller C avhengig av 5 eller 7-seter og hvilken motor. Se http://www.autotrade-vw.com/pdf/accessories/touran-a.pdf

 

meget nyttig info - kontaktet lokale forhandleren (opsahl bil på lierstranda) og gjennom reg.nr fant han et 25mm sportsunderstell med ovennevnte delenummer. om 15mm er det jeg nå har, er 10mm til egentlig litt lite - fikk på 235-35-19 og det hadde gjort seg med et par cm til.

 

Org sportunderstell er nesten ikke merkbart på touranen,den er jo kjempehøy org.

Legger ut et bilde med bilen med org sportsdempere og KW fjærer så du ser hvor høy den ble.

Kjører med 20"dekk med 30 profil.

Komforten ble mye bedre med KW fjærer en orginale,samt bilen ble lavere:)

Bilde 1 med org dempere og kW fjærer senker 40mm/bilde 2 KW justerbare Street comfort senker 60mm:)

Begge disse settene har veldig god comfort.

 

første settet du referer til ser og høres aktuelt ut! takk for bilde - fin bil! :)

 

IMAG0314-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som kan si noe om R-line understell/fjører? er det lavere enn de "standard" 15mm på disse bilene?

 

har ihvertfall fått bekreftet et 25mm sett hos møller, men de har ikke helt kontroll på det generelle utvalget og mulighetene virker det som..

 

EDIT - da bestilte jeg H&R 35mm fjører! noe mer enn en 4 hjulskontroll som må til for å få dette godkjent? tenker på lys (har xenon) eller andre ting..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Org sportunderstell er nesten ikke merkbart på touranen,den er jo kjempehøy org.

Legger ut et bilde med bilen med org sportsdempere og KW fjærer så du ser hvor høy den ble.

Kjører med 20"dekk med 30 profil.

Komforten ble mye bedre med KW fjærer en orginale,samt bilen ble lavere:)

Bilde 1 med org dempere og kW fjærer senker 40mm/bilde 2 KW justerbare Street comfort senker 60mm:)

Begge disse settene har veldig god comfort.

 

Den KW 40/40 såg jo perfekt ut !

Slike må jeg ha :-)

 

Men finner bare 30/30mm på NBS sine side ?

Hvor kjøpte du disse Kim ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.