Godkjenne felger Passat 3b| 235/35/19

Anbefalte innlegg

Heisann,

Ble huka inn i teknisk kontroll med statens vegvesen her om dagen, Det er jo greit nok, men så begynte de å hakke på felgene mine, Bilen er godkjent senket med 225/45/17 som da er vinterdekkene, Nå står det på 235/35/19. I vognkortet står det 195/65/15, Dette har jeg regnet ut her - http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Og fikk dette svaret

dekk.png

Og så vidt jeg husker så er det lov med 5%+/- på rulleomkrets, noe som her er 2 % ifra orginalt.

Også var det innpress her er regelen +/- 15mm pr aksel og i vognkortet så står det min innpress 45.

Men jeg vet ikke hvor innpresset på felgene står, Drev å så over hele felgen etter en plass der det skal stå ET----- men fant ikke noe,

Men jeg fant dette

313456_10150264917437397_546082396_81469

Er dette det berømte innpresset, For da er innpresset på felgene også 45, Kan biltilsynet da nekte meg å godkjenne felgene ?

Beklager lang post, men håper å slippe å møte på BT flere ganger fordi de ikke godkjenner felgene :P

Mvh Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann,

Ble huka inn i teknisk kontroll med statens vegvesen her om dagen, Det er jo greit nok, men så begynte de å hakke på felgene mine, Bilen er godkjent senket med 225/45/17 som da er vinterdekkene, Nå står det på 235/35/19. I vognkortet står det 195/65/15, Dette har jeg regnet ut her - http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Og fikk dette svaret

dekk.png

Og så vidt jeg husker så er det lov med 5%+/- på rulleomkrets, noe som her er 2 % ifra orginalt.

Også var det innpress her er regelen +/- 15mm pr aksel og i vognkortet så står det min innpress 45.

Men jeg vet ikke hvor innpresset på felgene står, Drev å så over hele felgen etter en plass der det skal stå ET----- men fant ikke noe,

Men jeg fant dette

313456_10150264917437397_546082396_81469

Er dette det berømte innpresset, For da er innpresset på felgene også 45, Kan biltilsynet da nekte meg å godkjenne felgene ?

Beklager lang post, men håper å slippe å møte på BT flere ganger fordi de ikke godkjenner felgene :P

Mvh Anders

så lenge felgene/dekkene ikke stikker utenfor øvre skjermkant ,eller tar ani noe,ser jeg ikke noe i veien for godkjenning..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men på det siste bildet, Er dette innpress merket på felgen ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har godkjent 225/35/19 på min 3bg uten noe problem i alle fall. Vil tro det skal gå helt fint :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både 225/35 og 235/35 skal gå bra, spørsmålet her er altså innpresset (jeg vet dessverre ikke om det er det sirkeltallet som er ET). Du kan jo prøve å måle deg frem til innpresset fysisk..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet om dette er ET som står i sirkelen ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror det, men vet ikke..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innpress pleier å stå på innsiden av eikene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.