Anbefalte innlegg

Jeg er den lykkelige(?) eier av en Audi A4 Avant, 1.9 TDi, 1998 mod. Problemet er bare det at jeg av og til må nøye meg med å ha en helt ordinær dieselmotor under panseret - helt uten turbo - tror jeg. Jeg kjøpte bilen i fjor sommer og samme sommeren var vi i Lycksele hvor jeg fikk installert en slik boks som skal gi mer motoreffekt. Alt var bare fryd og gammen, men her for et par måneder siden merket jeg mens jeg var ute og kjørte at bilen var helt dau da jeg skulle "gi litt på" opp en lang, slak bakke. Prøvde flere ganger å gi bånn gass, men svært lite skjedde. Jeg satte fra meg bilen for dagen, men dagen etterpå når jeg skulle på jobb merket jeg at alt var som normalt. Nå har det samme skjedd flere ganger. Plutselig forsvinner en stor del av motoreffekten, men etter at motoren har vært stoppet er alt som normalt igjen. Hva kan være galt? Har lest om dette med "nødmodus" og har skjønt at hvis turbotrykket blir for høyt så kan dette inntreffe. Er svært takknemlig hvis noen kan gi meg et lite hint om hva dette kan være. På forhånd takk for hjelpa!!! :confused:

 

Jørn Y.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

det kan være luftmengdemåleren. da vil bilen bli dau.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være lmm og det kan være defekt magnetventil.

 

Stikk innom nærmeste VAG og få lest av eventuelle feilkoder. Kast i tillegg boksen din og sørg for å gi bilen din en skikkelig chip. Det fortjener den. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har muligheten til å fjerne "boksen" du fikk montert, prøv dette.

Husk å få lest av feilkoder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den kan vel også være tett kat etter det jeg har hørt.Bare et forslag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trolig ikke kat pga at problemet forsvinner når han kutter "tenningen".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann...

Høres veldig ut som et problem jeg hadde på min 98 A6 1,9 tdi. Den ble plustelig HELT dau. Tror at vi kom frem til at kat var kokset helt igjen og det gjorde også at de variable "skovlene" i turboen hang helt fast. Det gjorde nok at den gikk i nødmodus p.g.a. for høyt trykk. Fjernet kat og demonterte og rengjorde turbo. Etter det gikk den som ei kula....

Har gjort akkurat det samme på en Bora med samme motor. Var akkurat samme problemet på den. Mener den turboen heter garrett VNT15. Arrester meg hvis jeg tar feil. Legger med noen bilder av de skovlene som setter seg fast. Denne turboen tror jeg er opp til 110 HK.

garrett.jpg

garrett 1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt seint, kanskje, men takk for tipsene?!! Problemet løste seg ved bytte av luftmassemåler. Verkstedet mente at magnetventilen også kanskje er defekt i form av vann som har trengt inn slik at den fryser når det blir kaldt. Skal få sett nærmere på det når vinteren kommer. Igjen, takk for hjelpa!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.