Anbefalte innlegg

Har en 2,2 20V turbo motor jeg driver og overhaler. Så er d en kant øverst på sylynderveggen, skal det være sånn eller ikke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da den var ny var sylinderen helt sylindrisk, altså at diameteren var like hele veien oppover.

Over tid slites den delen av sylinderen som stempelfjærene er i kontakt med. Ca den øverste cm er aldri stempelringene i kontakt og der slites det derfor mindre. I tillegg bygger det seg opp sot fra forbrenningen som gjør at kanten kan virke større enn den er.

 

Du bør derfor måle diameteren på sylinderen rett under slitekanten for å avgjøre hvilken form for honing som egner seg eventuelt om den er i nærheten av eller over slitegrensen. Litteraturen angir at slitegrensen er 0,08mm såvidt jeg husker. Når disse slylindrene er nye er de 81,01mm så hvis de er over 81,09 så skal de borres. Jo mer slitt jo mer ovale er sannsynligvis sylindrene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.