#1 Skrevet Mars 29, 2005 Var ute å kjørte igår, så ville ikke bilen dra lenger en til 4000 omdreininger, den står der å lugger, turbo slår inn men den går ikke bra. Den er rett å slett nesten helt dau, går fint på tomgang, er kun når jeg kjører. Tok veien hjem igjen, da gikk den fint over 4000 omdreininger men fortsatt lugger den og fusker veldig mye!! Var på Bilhuset olrud på Elverum idag, de hadde ikke tid til å feilsøke så det eneste de gjorde var å ta en kjapp test med vag-commen deres. Der fant de feil på temperaturfølerern for frostvæsken, de fant jeg ut for 1uke siden, den skiftet jeg også for 1uke siden. -Luft (masse\mengde) måleren ?!?! - En på verkstedet mente det kunne være den, en annen trodde ikke det var den. Jeg har merket at den har fusket såvidt det er på 3gir tidligere. Kjører også med et K&N filter som jeg oljet i høst og lot den kanskje ikke tørke lenge nok, så jeg mener det kan være den. En kompis av meg mente en luftmassemåler kostet rundt 1200,- - men han på verkstedet trodde det var rundt 3000,.... Hva er riktig??? Kan det være 3lapper inkl. arbeid? Er den vanskelig å skifte? Noen som skrur litt som har peiling på hva dette kan være? Som evt har lyst til å ta seg en tur til Elverum for å høre\se på bilen?? Jeg fikk time på olrud på Torsdag til feilsøking, men det koster jo også da... Hva er galt med bilen min? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 29, 2005 Jeg opplevde at slangen etter IC'en på S4'en hoppa av, og bilen ville ikke over 3000rpm, samt at den brukte utrolig mye bensin. Så kanskje en rask sjekk av rør/slanger etter turboen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 29, 2005 Er masse tråder som omhandler dette med LMM, og etter det jeg kan huske koster de 1200 eller noe sånt, dog som innbyttedel. Bare søke litt, så finner du nok ut alt du trenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 29, 2005 Kan være LMM'en ja. Men jeg lurer på en ting... Hvor har du chippet bilen din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 29, 2005 Bilen er chippet hos Dahlback i sverige. Ser du bor i Elverum, vil nesten anbefalle deg å chippe den hos FMS (Flissundet motorservice) hvis du har planer om chipping, er den samme chippen, litt kortere avstand. Prisen er kanskje den store forskjellen. Har prøvd å koble vekk LMM, men da ble bilen ennå verre, trodde den da skulle stå i såkalt nød-modus?? 1200,- sier dere? Trodde lmm`n lå i prisklasse ca 3lapper jeg?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 29, 2005 1200,- sier dere? Trodde lmm`n lå i prisklasse ca 3lapper jeg??1200,- hvis Møller får den gamle i innbytte. Det er nemlig "pant" på en del LMM'er 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 29, 2005 Møller ja, dvs at jeg må til Oslo? For de har vel tvilsomt ikke noe samarbeid med et Olrud i Elverum? De sender kanskje i post da men..Må jeg sende den gamle først da? Trokke det! Men da er det kanskje sjans for å få til det samme ved Olrud? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 29, 2005 Men da er det kanskje sjans for å få til det samme ved Olrud?Burde være det ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 30, 2005 Bilen er chippet hos Dahlback i sverige. Ser du bor i Elverum, vil nesten anbefalle deg å chippe den hos FMS (Flissundet motorservice) hvis du har planer om chipping, er den samme chippen, litt kortere avstand. Prisen er kanskje den store forskjellen. Jepp, bor i Elverum, men jobber i Nord-Norge. Blir litt pendling med fly. Jeg har chippet bilen min hos TS-Racing. (og er kjempefornøyd!) Litt Off-Topic, men kult at det er flere folk fra Elverum her... Håper det ordner seg med LMM'en! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 31, 2005 De regnet med det var luftmassemåleren etter feilsøking på verkstedet idag, men de visste det ikke for sikkert. Har bestillt en luftmassemåler, så vi skal prøve i morgen for å se om det er den. Men prisen, --- 4000NOK --- angry Hvordan i h***** kan den koste så jævla mye?? Frustrerendes.. pluss at det selvfølgelig ikke er innbytte del i min bil!! Spurte tilfeldigvis om det var rabatt via VACN medlemskap da, og det var det, 15% så da blir det 3400,- men allikevel?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 1, 2005 Der gikk den plutselig glatt! Kostet med 4lapper, surt Men bilen går som bare det =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...