#1 Skrevet August 28, 2011 Hei. Når jeg kjøpte meg S6 her om dagen så var dekka slitne, og felgene slitne så jeg slang på noen gamle A8 felger jeg har hatt liggende. Desse hadde linglong dekk på to og Minerva på to. Etter jeg monterte dette ble bilen som på vinterdekk, eller med gåen foringer. Sjangler og vingler. Er begge desse merka skikkelig crap? Trodde linglong var litt som Nankang, up and coming billigmerke menst Minerva har jeg aldri hørt om.. Bilen gikk fra hærlig og kjøre til en travel bil, så her må det handlest nye dekk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 28, 2011 Jeg har Minerva på min C4, i 205/55R16. Syns de funker helt fint. Mener det står på dekksiden at Minerva er i Conti-gruppen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 28, 2011 Burde ikke navnene være nokk til å avsløre at dette er drittdekk? Men for å svare på spørsmålet ditt; ja. Kjøp preimiumdekk med en gang, så får du litt glede av å kjøre bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 28, 2011 Skal nok ha premiumdekk uansett, men virker jo nesten så noe har løsna i understell. Men var ikke noe før jeg bytta dekk så håper da det er dekka 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 28, 2011 Har kjørt x antall mil på Federal SS595 i 225/40/18 på A6 og S6 c4, og de har funka veldig bra for meg iallefall, mener jeg betalte under 2400 for 4 dekk Er nå på Falken F452 i 225/40 og 255/35 og de funker også helt topp på S6en 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 28, 2011 Har også kjørt på Federal SS595, i 205/40R17. Syns dette var veldig bra dekk jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 28, 2011 Kjørte med Federal dekk jeg og på rs2'en og var fornøyd med de! Kjøpte så Fulda Carat Exelero I samme dim og de var syykt mye bedre og stillegående. Generelt kan jeg anbefale deg å IKKE kjøpe dekk med V-mønster da de ofte på senka biler sliter kanter på dekkene og bråker fælt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 28, 2011 Jeg kjøpte en bil med Linglong dekk, trodde jeg hadde ett ødelagt hjullager men viste seg å være dekkene! Bare å handle nytt ja, gjør nok underverker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 28, 2011 En kompis som har noen Conti SP2 i 225/50-17, desse er vell ok? Litt høy profil, men... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 28, 2011 hadde minerva dekk tidligere, helt greie dekk på tørt føre, men livsfarlige på vått! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 28, 2011 Hei. Når jeg kjøpte meg S6 her om dagen så var dekka slitne, og felgene slitne så jeg slang på noen gamle A8 felger jeg har hatt liggende. Desse hadde linglong dekk på to og Minerva på to. Etter jeg monterte dette ble bilen som på vinterdekk, eller med gåen foringer. Sjangler og vingler. Er begge desse merka skikkelig crap? Trodde linglong var litt som Nankang, up and coming billigmerke menst Minerva har jeg aldri hørt om.. Bilen gikk fra hærlig og kjøre til en travel bil, så her må det handlest nye dekk... Ling Long dekk er helt ubrukelig. Har prøvd det merke før og bilen var et mareritt og kjøre og det beste var at banen på dekka begynte å dette av i biter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 28, 2011 FIkk med 4 kliss nye linglong på S6`n , men la de på vent La på noen dunlop dekk istedet Men gud bedre hvor mye disse spora.... , måtte tvi holde på rattet Dro på 4hjulkontroll og hadde ingen feil , Orginal Et var det også. Mindre enn orginal dim til og med , 235/40 17" Så det ble til at jeg beit i det sure eplet å la på Billig dekk alikevell... Og etter 500mil synes disse er kjempe gode Fint lite sporing Bruker ikke S6`n som ræserbil på bane uansett ,og stoppa forran elgen i regnvær gjorde jeg også. Sett i forhold til dunlop dekka , er jeg storfornøyd Men dekkstøy finnes ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 28, 2011 Hmmmmmm Får hive bilen på bukk imorgen og se etter en grunn for at bilen plutselig skal sjangle på veien da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 28, 2011 FIkk med 4 kliss nye linglong på S6`n , men la de på vent La på noen dunlop dekk istedet Men gud bedre hvor mye disse spora.... , måtte tvi holde på rattet Dro på 4hjulkontroll og hadde ingen feil , Orginal Et var det også. Mindre enn orginal dim til og med , 235/40 17" Så det ble til at jeg beit i det sure eplet å la på Billig dekk alikevell... Og etter 500mil synes disse er kjempe gode Fint lite sporing Bruker ikke S6`n som ræserbil på bane uansett ,og stoppa forran elgen i regnvær gjorde jeg også. Sett i forhold til dunlop dekka , er jeg storfornøyd Men dekkstøy finnes ja Nå skal det også sies at sporing ofte kommer av om dekkskuldra er rund eller firkanta. Mange dekk som sporer mye har en skarp kant på enden av dekket og dette fører ofte til mer sporing. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 28, 2011 Avrundet kant på dunlop dekka. Påstår ikke at linglong kan sammenligne seg med skikkelig kvalitetsdekk. Men de er ikke så forferdelige at de hopper av veien hvis de ser vann som enkelte kansje hinter til. (iallefall ikke hos meg) Har hatt positive opplevelser på billig dekk også Og i dette tilfelle var linglong var mye mer komfortable enn dunlop dekka jeg har 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 28, 2011 Er mest forskjell på vått, men støy er den største forskjellen! Verre med meg som kjørte muttern sin bil med piggfrie vinterdekk og smakte på bakfangeren på en volvo i går! De nesten akksa når jeg bremsa! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 28, 2011 Er en grunn til at det heter vinterdekk... Men kjedelig likevell. Om du ligger bak en bil med premiumdekk som bråbremser i 80, så har man på piggfrie vinterdekk ca 50 idet man treffer bilen forran som da har stoppet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 28, 2011 Kalles vel helårsdekk, men er livsfarlig når det er vått... Men bilen brukes som oftes av min mor til butikken og til byen,treningstudio osv innen 5km hjemmefra, pluss at den er veldig mye enklere å svinge med de uten servo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...