Mekanisk klirring de første 5 min ved kjøring

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Etter at eksosen på Ventoen ble skiftet har jeg hatt litt mekanisk klirring de første 5 min ved kjøring. Dette skjer altså kun når motoren er kald. Dersom bilen stoppes og startes igjen (på varm motor), skjer det ikke... Hva kan dette være? Tenkte først oppheng, men da burde jeg vel høre lyden hele tiden? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eksosen utvider seg når den blir varm. Det kan være nok til at både klirring forsvinner eller kommer. Sammen med eksoslekasjer :)

 

Sjekk nøye rundt eksosen og i overganger så finner du nok feilen :) Hvis noen andre bytta eksosen får deg så be dem fikse det da det ikke skal være sånn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du, at eksoslekasjer vil forekomme dersom det ikke fikses? Regner uansett med at det ikke er spesielt sunt.

 

Var innom verksted i dag, men klarte ikke å fremprovosere lyden (eksosen var nok for varm). Typisk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, metallet utvider seg når det blir varmt.. det innebærer at eksoslekasjer/klirrelyder osv. kan oppstå/forsvinne avhengig av varmen.

 

Bare fordi det klirrer så trenger ikke det bety eksoslekasje og en liten eksoslekasje trenge ikke være no krise :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at motoren må dra bilen for at lyden skal komme skikkelig fram. Observerer også noen enkle "klunk" inni mellom ved kjøring. Kan dette bidra til å peke ut hvilken del av eksosen hvor problemet ligger? Synes alt virker fast og fint i fisken - det er også vanskelig å helt høre akkurat hvor det kommer fra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hender det kan være litt vrient å se hvor det kommer fra desverre.. .bare å få bilen opp på bukker e.l. og prøve deg frem hvis du ikke finner noe med en gang.. Har hatt endel problemer med min også på dette. . var jo bare skrangling da jeg fikk bilen, men viste seg til slutt å være blandt annet å være et av festene som slo borti traversen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde klirring på en Audi en gang, det var et lite varmeskjold på fremre røret som var en anelse rustent, og hadde løsnet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tydelig at det er på tide med en telefon til noen med bukk - i alle fall håpløst å lokalisere med jekk og kryping... Irriterer meg mer og mer for hver tur jeg er ute med bilen. :)

 

Takk for innspill!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.