1.8 K-Jet GTI-motor med gasser

Anbefalte innlegg

Jeg lurer og lurer, og vet at dere sitter på mye bra info, så da lager jeg en tråd! :o

Er det mulig å bruke en GTI-motor med vanlig forgasserinnsug og en Weber 32/34 DMTL? Jeg vet man må plugge dysehullene med et eller annet smart noe.

Er det noe å hente i det hele tatt? Jeg vet at GU-motoren har 10:1 compression ratio (Fire år i USA hjelper ikke på norsk motorspråk), hva har GTI-motoren? GX er kanskje koden?

Takker for svar folkens.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er Golf 2 ja ;) Mye bra info der

Spørsmålet mitt er da fremdeles om GTI-topplokket har større ventiler enn et vanlig 1.8-topplokk, og om det er noe vits i å kjøpe EV-motor kontra GU-motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om det er noe å hente ved å sette på 1.8 GTI-topp på 1.6?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, større innsugsventiler på GTI. Med litt modifikasjon og en adapterplate kan gasseren monteres på originalt innsug til forgasser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg har et mekanisk GTI-topplokk for hånden, men skulle gjerne hatt hydraulisk da... Det er vel også en vannkanal som må borres opp? Høres vanskelig ut for meg uten riktig verktøy :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den GTI-motoren jeg hadde het DX. 1,8 - 112 hk fra 1983.

Bygge om til forgasser: Jeg tror egentlig at innspruterdysene kan stå i. Men de må kobles av. Du trenger sannsynligvis bensintrykkregulator med retursystem. For at flottørkammeret ikke skal flomme over. 32/34 høres lite ut. Weber DCD 36/36 var populært i gamle dager, og bør fungere bra. Krever spesielt innsug eller adapterplate. Du mister 5-10 hk i effekt. 112 hk blir til ca 105 hk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.