#1 Skrevet August 29, 2011 Jeg lurer og lurer, og vet at dere sitter på mye bra info, så da lager jeg en tråd! Er det mulig å bruke en GTI-motor med vanlig forgasserinnsug og en Weber 32/34 DMTL? Jeg vet man må plugge dysehullene med et eller annet smart noe. Er det noe å hente i det hele tatt? Jeg vet at GU-motoren har 10:1 compression ratio (Fire år i USA hjelper ikke på norsk motorspråk), hva har GTI-motoren? GX er kanskje koden? Takker for svar folkens. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 30, 2011 Regner med det er Golf2? Da har du lista på motorkoder her: http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Information_90_VW-Golf-Motoren.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 30, 2011 Det er Golf 2 ja Mye bra info der Spørsmålet mitt er da fremdeles om GTI-topplokket har større ventiler enn et vanlig 1.8-topplokk, og om det er noe vits i å kjøpe EV-motor kontra GU-motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 12, 2011 Noen som vet om det er noe å hente ved å sette på 1.8 GTI-topp på 1.6? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 12, 2011 Ja, større innsugsventiler på GTI. Med litt modifikasjon og en adapterplate kan gasseren monteres på originalt innsug til forgasser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 12, 2011 Takk for svar! Jeg har et mekanisk GTI-topplokk for hånden, men skulle gjerne hatt hydraulisk da... Det er vel også en vannkanal som må borres opp? Høres vanskelig ut for meg uten riktig verktøy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 14, 2011 Den GTI-motoren jeg hadde het DX. 1,8 - 112 hk fra 1983. Bygge om til forgasser: Jeg tror egentlig at innspruterdysene kan stå i. Men de må kobles av. Du trenger sannsynligvis bensintrykkregulator med retursystem. For at flottørkammeret ikke skal flomme over. 32/34 høres lite ut. Weber DCD 36/36 var populært i gamle dager, og bør fungere bra. Krever spesielt innsug eller adapterplate. Du mister 5-10 hk i effekt. 112 hk blir til ca 105 hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...