Koble om lysbryter på Audi 100 C4

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tidligere koblet om bak på lysbryteren slik at langlysene lyser sammen med nærlysene nå som jeg har S4-lykter. Men nå er jeg ute etter å ordne det slik at ALLE lysene er av når bryteren står i 0-posisjonen. Så når jeg starter bilen med bryteren helt nede, skal ingenting tennes før jeg velger å sette bryteren enten på park- eller nærlys. Noen som vet hvilken kabel/sikring som må fjernes?

Takk! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut kontakten og se på stikkerne om de har noe merking. Hvis du finner en som er merket TFL, så er det den.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo slik orginalt.;)

Bare finne releet for automatisk kjørelys, å fjerne dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaa, vet det er slik originalt, derfor jeg trenger hjelp til hvordan rele eller sikring som skal bort ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du sender meg mailadressen din, har jeg noe el-skjema, som jeg kan sende deg.

Ser at canada utgaven har rele nr 7 i motor rom, som auto-kjørelysrele.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å fjerne rele nummer 7, ingen forskjell!

Så det er nok et annet rele, en sikring eller rett og slett en kabel som må fjernes fra lysbryteren.

Ingen med nye meninger? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være noe hjemme mekket.

Da brukes ofte signal fra oljetrykk eller lading, for å aktivere kjørelys rele.

Sjekk om du finner noe som ikke ser orginalt ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, tror ikke det er originalt at lysene er av i denne posisjonen, det gjelder jo kun importbiler?

Mener at en kompis av meg som kjørte en Audi 80 hadde det likt som meg, instrumentlysene av, men lysene på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muligens en egen bryter for nordiske land som har kjørelysfunksjon i posisjon 0.. Mange andre vag biler som har dette. Men, se etter en ledning eller et stikk som er merket TFL.. Har klippet denne på flere biler for å slippe kjørelys.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.