#1 Skrevet August 30, 2011 Prøvekjørte en 05 A6 3.2. Kjempeflott bil, men reagerte på en slags kaklelyd fra motoren. Søkte litt etter dette på bla. youtube og det virker som om det er en velkjent problem. Er det noen som har vært borti dette tidligere og kan fortelle litt om det? Det var ikke like kraftig kakling på den jeg testet i forhold til den jeg linket til, men ikke så langt unna. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 1, 2011 ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 2, 2011 ingen? Mulig det er kjedestrammerene som er slakke/i ferd med å ryke? er ett relativt kjent problem på V6 FSI. Koster nok en del å få utbedret dette. Hvis man ikke gjør det kan maskina ryke sønder etterhvert. Spør om det er byttet kjedestrammere noen gang? hvis ikke styr unna/få rabatt tilsvarende reperasjonen. Mulig noen andre kan utdype det litt mer teknisk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 2, 2011 Synes det høres mer ut som ventil løftere, som klakker. Uansett hadde jeg forlangt en full verksted sjekk av denne maskinen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 3, 2011 Da har bilen vært en snartur på verksted. Tilbakemelding derfra er at kakling/tikking kommer av at FSI systemet jobber under høyt trykk og er helt normalt. Andre som kan synse litt? Under er en liten snutt av bilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 3, 2011 Hvor langt har bilen gått? Som allerede nevnt er det kjent problem med kjede som strekker seg på disse motorene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 3, 2011 jeg fikk samme lyd på min etter det ble skifta kjedestrammer og kjede.de som skifta det mente lyden kom av at noen oljekanaler til strammeren hadde tettet seg.lyden høres helt forferdelig ut men en motor rens roet lyden i min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 3, 2011 Bilen har gått 90000km, nettopp vært inne til service. Ingen feilkoder på motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 3, 2011 Hallo. Har denne motoren, og litt kakling/tikking er heilt normalt på tomgang pga FSI systemet. Men disse motorene er svært ømfintelige for oljeskift, og bilen bør helst ikkje ha longlife-servise med 30000 KM oljeskift. Eg fekk ny motor i min på reklamasjon når bilen var 4.5 år og 115000 km. Denne hadde gått på longlife-servise med resultat at motor tett av oljeslutge/oljekoks. I tillegg var det problem med kjedestrammerene, samt slitasje innvendig i eine sylinderforingen.Alt dette typiske problem dersom det går for lang tid mellom oljeskift, eller ved LL-servise. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 3, 2011 Hallo.Har denne motoren, og litt kakling/tikking er heilt normalt på tomgang pga FSI systemet. Men disse motorene er svært ømfintelige for oljeskift, og bilen bør helst ikkje ha longlife-servise med 30000 KM oljeskift. Eg fekk ny motor i min på reklamasjon når bilen var 4.5 år og 115000 km. Denne hadde gått på longlife-servise med resultat at motor tett av oljeslutge/oljekoks. I tillegg var det problem med kjedestrammerene, samt slitasje innvendig i eine sylinderforingen.Alt dette typiske problem dersom det går for lang tid mellom oljeskift, eller ved LL-servise. Er det like mye støy i motoren din som på siste klippet jeg la ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 3, 2011 Vanskelig eller umulig å vurdere ut frå klippet ditt, desverre. Det er for mye vindstøy eller at du er borti mikofonen pluss at eg trur lyden blir veldig forsterka ved opptak. Det beste er å sammenligne 2 biler som står ved sida av kvarandre. Men i min bil er det meir "tikkelyd", og kanskje litt mindre av den grovere "kaklelyden" som man høyrer på opptaket. Kor langt er det mellom kvart oljeskift? Eg hadde vore litt skeptisk dersom det kun er servise på 30-60 og 90 tusen. Da er det fare for kjedestrammerene samt koksing av motor. Men ellers så er det jo ein fin motor, sprek og kraftfull. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...