Valg av clutch til 1.9 TDI med trim

Anbefalte innlegg

Driver å kikker etter en skikkelig clutch til Golfen da den skal få ny turbo,dyser og dieselpumpe etterhvert. Fant en clutch på Ebay som skal tåle 550 nm så den er på den trygge siden hvis den holder det den lover. Prisen var heller ikke noe å si på. Men hvordan er det å kjøre med 6 pucks sinter/keramisk clutch ? Den har jo avfjæra lamell så on/off-følelsen er vel kanskje ikke så påtagende.

 

 

http://www.ebay.de/itm/TDI-Sportkupplung-550-Nm-228mm-/270805702161?pt=DE_Autoteile&hash=item3f0d471611

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fått med deg at de skriver:" passer kun med vårt enkelmasse svinghjul(se annen auksjon)"

siden lamellen er avfjæret burde den være fri for av/på følelse ihvertfall. Er vel de som er med fast senter som gir den problemstillingen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du burde heller kjøpe noe skikkelig med en gang, noe du vet holder det de lover! Det er så surt å bruke penger på noe som ryker også må du ut med kassen og skifte dritten en gang til og i tillegg bruke enda mer penger.

Nå vet ikke jeg om den du linka til er noe skikkelige greier, men sånn generelt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,den clutchen der var bare noe jeg fant i forbifarten. Spec er utelukket iallfall......: rolleyes Tenkte å høre med Aaron hos Boraparts siden jeg nettopp kjøpte Titan dysespisser av de. Han vet iallfall hva som burde holde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sendt Aaron en pm om clutch så får se hva han anbefaler. Vet Sachs har mye bra men når det begynner å bli litt spesielle clutcher koster det flesk.....

 

EDIT : Så den linken til Sachs først nå,men tror kanskje en 420 nm clutch kan bli helt på grensa da det blir i overkant av/rundt 400 nm på mitt oppsett. Den 4 pucks sinter-lamellen der tror jeg blir litt lei å kjøre med....;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, ser den! Jeg ville også valgt noe som tåler en god del mer enn hva motor skal gi:) Og ja, den sinter saken hadde jeg også droppet:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er sålangt sykt godt fornøyd med Clutchmasters FX400 som jeg endte opp med på min.

Jeg mener det var Sachs som ble montert på 200'en i sin tid, og den hadde orginalt enkelmasse, og så en 4 lamellers Sachs sinter. Jeg mener og at den var ufjæret faktisk. Den holdt, men var rimelig håpløs å kjøre med i byen. Pistret hver gang jeg tok løs og var skikkelig av/på. Pedalen var dog omtrent som orginal.

 

Med Clutchmasters 6-lamellers i golfen nå, er pedalen som orginal, men det går faktisk an å slure bittelitt ved igangsetting. Jeg kan ikke ta løs i 2.gir lenger slik som med orginalt oppsett, men ellers er jeg veldig positiv overrasket. Finfin respons med enkelmassehjul i stål som veier litt over det halve av orginal-svinghjulet.

Om de har noe som passer bilen din derimot, det vet jeg ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ha en clutch som tåler min. 500 nm så har jeg litt slingringsmonn. Har ikke leita så voldsomt etter clutch ennå,men får se hva Aaron på Boraparts sier. Han burde vite hva som duger vil jeg tro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.