Putte en 7A i audi 90 coupe quattro med NG motor?

Anbefalte innlegg

Har en kjøper på motoren som lurer på om 7A motoren kan brukes i en coupe med NG motor. Motorfester er jo like, trenger eventuelt hjernen med, men foruten dette kan jeg ikke se noen problem med å bytte motor?

Noen som har gjort dette, eventuelt vet litt om jobben?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fult mulig, men er nok litt mere enn motor og hjerne som skal til.

ledningsnett til motor må byttes ut, dvs ut med dasjbord osv.

Eksos passer ikke rett på, trenger luftfilterbokssats til 7a, bensinrør passer ikke, må bygges om etc.....

Er masse jobb!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du 100% sikker på at man må bytte ledningsnett? Kan ikke være store forskjellene på disse to ledningsnettene. Det som eventuelt er, må da lett kunne modifiseres i lag med originalt ledningsnett?

Det andre er jo grei skuring om du har delene og har skrudd litt bil, så jeg vil ikke se helmørkt på det. Har gjort en vesentlig større modifisering av min coupe siden jeg byttet ut 7A motoren med en AAN og har montert hiddensprut med eget ledningsnett med hjelp fra RFS.

Flere\andre punkt jeg bør tenke på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10V-motorene har jo K-jetronic, og såvidt jeg husker så har 7A en hitachi-sak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et slikt bytte er ikke verdt jobben. Alt for mye arbeid for lite ekstra ytelse. 10vT er sikkert enklere og gir mer kraft med litt justering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ledningsnettet er totalt forskjellig, NG har også to styreenheter.

Må også bygge om vaakum/servopumpe da 7A har "bomba" noe NG ikke har, finner ut mere om dette ved å søke litt.

Har selv bygd om fra NG til 7A og strengt tatt er det ikke verdt det med tanke på hvor få HK/NM mer man får.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da anbefaler jeg ikke han den jobben! Takk for gode svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.