Hvordan få løs caliper vw Passat 95 mod

Anbefalte innlegg

Vi sliter litt med og få løs calipteret bak på en Passat. For og være sikker. Er det 8 mm umbrako?

Evnt er det noen som veit hvor stor den er? Lurer på og kappe den og bytte den med vanlig 6 kant bolt. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke 7mm umbraco da? eller tar jeg feil. mener det er 7,

kan desverre være kødne og få av etter noen år med rusting :)

er ingen fare med og kappe av og bruke 6kant, bruker det selv på golfen min :) da jeg og runda de originale umbraco boltene

er vel m10x1.5 dette. bør være bedre en 8,8 bolt du erstatter med

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar vell bare og kapper bolten tenker jeg. Så får jeg finne evnt kjøpe nye bolter..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet om den er 1,5 lang eller 2?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har passat abs sensor bak også? snakket med svogeren min som holdt på og skifte bremsene. han sa at den gammler skiven hadde riller inni. og den nye har ikke. og nå lyser abs lampen.

har ikke hørt om abs sensor bak, før jeg da men. kan det stemme?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Start med å slå hardt på bolten og gjerne med hold på baksiden, presiserer hardt her og med skikkelig hammer. Det som nå ikke er løst av rust og dritt etter at du har sjokket (slått) bolten skraper du vekk innvendig i umbrakoen. Slå umbrako nøkkel hardt inn i bolten med hammer så du er sikker på at den bunner og vel så det. Nå er kluet å finne den kraftigste muttertrekkeren du har som slår løs bolten. Eventuelt latmannsarm. NB! Hvis alt har gått galt og du overser alle kyndige veiledninger og forbudt regler, varme gjengehold med gass og du kan skru ut bolten med rørtang :)

Lykke til, bruke timer på dette er bortkastet tid når det kan gjøres på minutter .. : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har passat abs sensor bak også? snakket med svogeren min som holdt på og skifte bremsene. han sa at den gammler skiven hadde riller inni. og den nye har ikke. og nå lyser abs lampen. har ikke hørt om abs sensor bak, før jeg da men. kan det stemme?

Du får kjøpt ABS ringen løs, bare å presse på den nye skiva...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte en liten rørtang på mine jeg, gikk greit det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

umbrako skruene ble kuttet med vinkel sliper. og abs ringen har vi løsnet fra gamle skivene. så nå er saken løst. takker og bukker for alle råd og tips her! ;) meget mye jobb for og skifte skiver bak må i si! ikke igjen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.