OEM Aston Martin Vantage felger

Anbefalte innlegg

Har kikka litt på de originale vantage felgene og jeg synes de er utrolig fete, problemet er bare at de kommer med ET50 og 62, og jeg tror hverken hjullagrene mine eller biltilsynet vil digge at jeg spacer ut 25mm. Så da tenkte jeg noen kanskje visste hvem som lager de? Det er ikke Kahn felger..

 

Det er da snakk om disse felgene:

 

Aston_Martin_V8_Vantage_1.jpg

amv83em.jpg

!Bk420wQ!2k~$%28KGrHqMOKicEtiP%28bqciBLZ

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor brede er de da?

 

Med 15-20 mm adapter fra 5x108 til 5x112 burde det vel gå helt greit? (regner med Aston har samme boltmønster som Jaguar)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er faktisk 5x114,3.. De er 8.5 forann, ET50 og 9.5 ET62 bak..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

15 mm adapter foran da, og 25 bak, så er du innefor godkjent endring av sporvidde (med godkjente spacere)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

15 mm adapter foran da, og 25 bak, så er du innefor godkjent endring av sporvidde (med godkjente spacere)
15 mm TO-DELT adapter er ikke anbefalt for daglig bruk,min. 18 mm fikk jeg anbefalt av en stor spacer-produsent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

15 mm adapter er ikke anbefalt for daglig bruk,min. 18 mm fikk jeg anbefalt av en stor spacer-produsent.

 

Hørtes ulogisk ut :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor breie må spacerne være før de blir skrudd da? 18 forann, da lander de på ET32, på 8.5.. Spørs om ikke det blir litt i meste laget?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor breie må spacerne være før de blir skrudd da? 18 forann, da lander de på ET32, på 8.5.. Spørs om ikke det blir litt i meste laget?

 

Det går veldig greit. Kjører ET32 på 8.5 på min scirocco.... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes ulogisk ut :P
For to-delte spacere er dette ikke ulogisk. Du får ganske lite gods å skru i med kun 15 mm fordelt på to spacere som igjen er skrudd sammen. Hvis boltsirkelen på Aston er 5x114,3 er det jo greit med slingrebolter da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

FK har jo 15mm TÜV-godkjente adaptere fra 5x130-113 og var ikke noe problem med 15mm adapter på mine gamle RH Cup felger heller, så skjønner ikke problemet her. Mener å huske at det gir ca 8 runder. 7,5 runder er vel minimumskravet på VAG-størrelse boltene.

 

8,5 ET 32 er jo ikke noe problem på Rocco, jeg kommer til å kjøre 9,5 med innpress rundt der tipper jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

FK har jo 15mm TÜV-godkjente adaptere fra 5x130-113 og var ikke noe problem med 15mm adapter på mine gamle RH Cup felger heller, så skjønner ikke problemet her. Mener å huske at det gir ca 8 runder. 7,5 runder er vel minimumskravet på VAG-størrelse boltene.

 

8,5 ET 32 er jo ikke noe problem på Rocco, jeg kommer til å kjøre 9,5 med innpress rundt der tipper jeg

Jeg snakker om to-delte spacere her.....forøvrig ikke alle som har studs for å feste hjulet slik som disse. Finnes også lignende spacere med en hylse med gjenger man skrur fast i spaceren også.

 

2piece.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mange gode svar! Nå er spørsmålet om jeg skal gå for spacere og slingrebolter eller 5x112>5x114,3 adapter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mange gode svar! Nå er spørsmålet om jeg skal gå for spacere og slingrebolter eller 5x112>5x114,3 adapter?
Slingrebolter på såpass lite er ingen problem ;) Det er jo snakk om bare 2,3 mm boltsirkelforandring. Da slipper du tykke spacere som kan gi problem med plass evt. Kjør på !!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

15 mm adapter er ikke anbefalt for daglig bruk,min. 18 mm fikk jeg anbefalt av en stor spacer-produsent.

 

Kjørte med 13 og 14 mm spacer på Sciroccoen. Hard banekjøring var no problem.

 

FK med jalla-aluminium.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte med 13 og 14 mm spacer på Sciroccoen. Hard banekjøring var no problem.

 

FK med jalla-aluminium.

Glemte å skrive at det gjaldt to-delte adaptere/spacere. Da har man straks mindre gods å skru felgen fast i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mange gode svar! Nå er spørsmålet om jeg skal gå for spacere og slingrebolter eller 5x112>5x114,3 adapter?

 

Slingrebolter er ikke egnet til bruk med spacere

 

 

Glemte å skrive at det gjaldt to-delte adaptere/spacere. Da har man straks mindre gods å skru felgen fast i.

 

OG hvorfor blande inn to-delte spacere her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OG hvorfor blande inn to-delte spacere her?
Var tydeligvis ikke helt sikkert hva slags boltsirkel det var på det AM felgene. Da var det ment som et lite vennlig tips at ved bruk av to-delte spacere er det ikke anbefalt tynnere enn 18 mm ved daglig bruk. Ikke verre enn det Frode ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 5-bolt til 5-bolt er det ikke nødvendig med todelt spacer. :)

 

Blir ikke så mye gods å skru på med 13-15 mm spacer heller. Må vanligvis kappe hjulboltene litt. Men i spaceren begynner gjengene med en gang. Når man skrur hjulet på navet på normal måte, må boltene gjennom ca 5 mm bremseskive før gjengene i navet, så det blir ganske likt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.